تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۳:۱۵

فریبا خانی: به اطرافت دقیق‌تر نگاه کن !به چیزهای ساده و پیچیده که ساخته دست انسان است. نیازی نیست فسفر مغزت را زیاد بسوزانی... همه چیز که دست ساخته انسان است به نوعی با طراحی صنعتی ارتباط دارد.

   البته اینها را برای شما خواننده  های نوجوان می گویم وگرنه این موجودات یعنی 8 و 16و سنجاق قفلی که اصلا در مغزشان فسفر ندارند.

   در مغز این سه موجود فقط چسب است. چسب از نوع نچسبش!

   در یک بعدازظهر بسیار گرم به پیشنهاد هنرمند شهیر، سنجاق قفلی، که خود نوعی طراحی صنعتی جالب در ساختش به کار رفته است، می‌رویم سراغ «مان هنر نو» تا از نمایشگاه «طراحی صنعتی» که تا پایان تابستان ادامه دارد، دیدن کنیم.

   این نمایشگاه، آثار طراحی صنعتی هنرمندان ایرانی و خارجی را در قالب تصویرهای کامپیوتری به نمایش گذاشته است.

   در اینجا می توانی آثار طراحان صنعتی معروفی مثل فیلیپ استارک، فرانگو گری ،کریم رشید،لوکور بزیه و... را ببینی.

   و بطری های شیشه‌های عطر با طراحی ‌های عجیب و نوشان... و گلدان‌‌های زیبا ، جاروبرقی ‌های عجیب ،وسایل ساده خانه مثل کتری‌ها و قوری‌ها‌ی چای... با طراحی‌های منحصر به فردشان را ببینی.

   در دالان‌های این نمایشگاه، آثار حجمی و مجسمه‌های زیبایی است که علاوه بر طراحی صنعتی بسیار جذاب هستند.

   در این نمایشگاه در یک سالن هر روز ویدئو آرت‌هایی به نمایش گذاشته می‌شود.

   یک فیلم هم از محمد شیروانی به نمایش در آمده است. اسلاید شوهایی هم از کارهای کوروش عسگری با عنوان «این خانواده ایرانی نیست!» در مان هنر نو ، هم‌زمان با نمایشگاه طراحی صنعتی به نمایش در می‌آید.

   نمایشگاه فعلی، بیشتر طراحی‌های کامپیوتری هستند که توسط دانشجویان و هنرمندان طراحی صنعتی تهیه شده‌اند.

   متاسفانه در کشور ما تولید کنندگان داخلی به طراحی صنعتی زیاد اهمیت نمی‌دهند و تعداد تولیدات طراحی صنعتی داخلی کشور بسیار اندک هستند.

   سنجاق قفلی مدام تاکید می‌کندکه او در آینده طراحی های بی نظیری را ارائه خواهد دادو نمایشگاه مهمی از کارهای او به نمایش در خواهد آمد...8و16هم مثل گیج ها نگاه می‌کنند و نظری ندارند.

   در شهریور ماه نیز نمایشگاه دوسالانه طراحی صنعتی در مان هنر نوکار خود را آغاز می کندکه فقط کارهای هنرمندان ایرانی را به نمایش خواهد گذاشت... به هر حال برای دیدن این آثار، می‌توانی به مان هنر نو، واقع در خیابان شریعتی، بعد از پل صدر، خیابان میرزا پور، پلاک31 بروی.راستی یادت باشد؛ ساعت بازدید 15تا 20 بعدازظهر است.