دبیرکل سازمان منطقه ای حمایت از محیط زیست دریایی "راپمی" نیروگاه اتمی بوشهر را دارای بالا‌ترین درجه ضریب امنیتی و استانداردهای تعیین شده از سوی آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلا‌م کرد .

عبدالرحمن العوضی با ابراز خرسندی از ساخت نیروگاه هسته‌ای بوشهر، این موضوع را نشانه جسارت و جرئت ایرانیان برشمرد و بر لزوم استفاده کشورهای عربی و اسلامی از تجارب متخصصان کشورمان تاکید کرد.

گزارش واحد مرکزی خبر حاکی‌است، العوضی درباره پرونده هسته‌ای ایران و نگرانی برخی کشورها از فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان گفت: مسئله و هیاهوی کنونی درباره پرونده هسته‌ای ایران یک مسئله سیاسی به رهبری امریکا و رژیم صهیونیستی است و مسائل فنی در آن وجود ندارد.

دبیر کل کویتی سازمان منطقه‌ای حمایت از محیط زیست دریایی با اشاره به خطرات زیست محیطی فروانی که فعالیت هسته‌ای رژیم صهیونیستی در منطقه خاورمیانه دارد، همبستگی کشورهای اسلامی و منطقه برای ایستادگی مقابل فعالیت‌های هسته‌ای و نابودی سلاح‌های کشتار جمعی رژیم صهیونیستی را خواستار شد.

سازمان منطقه‌ای حمایت از محیط زیست دریایی "راپمی" درسال 1978 فعالیت خود را در کویت آغاز کرد و هشت کشور عضو حاشیه خلیج فارس و دریای عمان عضویت این سازمان هستند.