همشهری آنلاین: وزیر مسکن و شهرسازی از استمرار افزایش تولید مسکن و روند شتابان ساخت و ساز در سراسر ایران خبر داد و گفت:

 تولید واحدهای مسکونی در حال نزدیک شدن به سطح تقاضای مسکن است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، سعیدی‌کیا در مصاحبه با خبرنگاران توزیع نقدینگی کشور در بخش‌های مختلف به ویژه در بورس، تنظیم امور نقل و انتقال مسکن، آغاز ساخت و ساز مسکن مهر و رشد تولید مسکن را سیاست‌های دولت را برای ایجاد تعادل در بازار مسکن (خرید) اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه به زودی ثبت معاملات خرید و فروش مسکن در بنگاه‌های املاک آغاز می‌شود، گفت: تنظیم عرضه و تقاضای امور مسکن و زمین برای جلوگیری از ایجاد ناهنجاری در بازار مسکن در دستور کار جدی دولت است.

سعیدی کیا درباره فروش متری مسکن شهرداری هم گفت: این امر هم اکنون متوقف شده، زیرا فروش متری مسکن جزو قانون پیش فروش مسکن بوده است و شهرداری در این خصوص از وزارت مسکن اجازه نگرفته بود.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون شهرداری درحال ارسال مدارک خود برای فروش متری مسکن به وزارت مسکن است تا بررسی شود، افزود: هنوز برای فروش متری مسکن شهرداری، مجوزی صادر نشده است و وزارت مسکن نیز اجازه تبلیغات فروش متری مسکن را به شهرداری نداده است و این کار غیرقانونی بود.

وزیر مسکن و شهرسازی همچنین طرح مسکن مهر را موفقیت آمیز خواند و گفت: هم اکنون زمین به استعداد ساخت یک میلیون و 245 هزار واحد مسکونی در زمین‌های اجاره‌ای 99 ساله واگذار شده و امسال مرحله بتن ریزی و ساخت و ساز 500 هزار واحد مسکونی نیز در این زمین‌ها آغاز می‌شود.

سعیدی‌کیا افزود: تاکنون 3 میلیون و 900 هزار نفر در طرح مسکن مهر ثبت نام کرده‌اند که پس از مرحله پالایش، دو میلیون و یکصد هزار نفر دارای شرایط دریافت مسکن در این طرح شناخته شدند.

وزیر مسکن و شهرسازی با اشاره به اینکه امسال پیش بینی شده است 400 هزار نفر در طرح مسکن تسهیلات بانکی خود را دریافت کنند، تصریح کرد: اعتبار در نظر گرفته شده برای این 400 هزار نفر هزارمیلیاردتومان است.

وزیر مسکن و شهرسازی از اصلاحات جدید در طرح مسکن مهر در شورای مسکن خبر داد و گفت: اگر اعضای یک تعاونی‌مسکن مهر که زمین واگذار شده به آنها را به صورت متمرکز آماده سازی کرده‌اند، بخواهند از همین زمین آماده سازی شده، به صورت مستقل زمین دریافت کنند و خودشان به صورت مجزا در همان زمین واحد مسکونی بسازند، این اجازه به آنها داده می‌شود.

وی افزود: این دسته از افراد باید ابتدا تشکیل تعاونی بدهند و پس از آن از تمام تسهیلات بانکی و حمایت‌های دولتی که برای تعاونی‌های مسکن مهر در نظر گرفته شده، برخوردار می‌شوند