رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: با همکاری معاونت پشتیبانی سازمان بهزیستی و تعامل پیمانکار و خیر محترم، اولین هتل تراز معلولان در مشهد تا سه ماه آینده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

دکتر وحید قبادی‌دانا به همشهری آنلاین اعلام کرد: بر اساس قولی که مسئولان استان خراسان رضوی داده‌اند مشکلات معبر و مسیر تردد معلولان در این مجموعه که اکنون با مشکلاتی مواجه است به زودی و با اجرای طرح تفصیلی شهرداری منطقه ثامن، حل خواهد شد.

وی افزود: در فرآیند ساخت مجموعه، سمن‌های معلولان از کشور و استان نظارت داشتند و ایده‌های خود را ارائه دادند تا ساختمان به بهترین وجه ممکن، مناسب‌سازی شود.

قبادی‌دانا ادامه داد: همچنین متخصصین مناسب‌سازی استان و کشور هم به مجموعه دعوت شدند تا همه‌ الگوها و استانداردهای لازم برای هتل تراز معلولان در آن اجرایی شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور ضمن تشکر از شهرداری، شورای شهر مشهد و استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: تأمین اعتبار برای تجهیزات داخلی ساختمان از سوی سازمان بهزیستی انجام می‌شود و همه‌ هزینه‌ها اعم از آنچه خیر محترم، و سازمان بهزیستی در این مجموعه انجام داده‌اند به صورت شفاف به اطلاع مردم می‌رسد.

وی اعلام کرد: هماهنگی‌هایی انجام شده تا مسیر تردد و حمل و نقل افراد دارای معلولیت از پایانه‌های مسافربری مشهد تا هتل نیز مناسب‌سازی شود تا افراد دارای معلولیت همراه با خانواده‌هایشان به این مجموعه آمده و به زیارت حرم امام رضا(ع) مشرف شوند.  

این مقام مسئول تأکید کرد: این هتل می‌تواند الگویی برای سایر استان‌ها و دیگر مجموعه‌های اقامتی افراد دارای معلولیت قرار گیرد که در سایر هتل‌ها و مهمان‌سراهای مخصوص این گروه از شهروندان نیز ملاک‌ها و استانداردهای مناسب‌سازی به این شکل طراحی شود.

مدیرکل بهزیستی خراسان نیز به همشهری گفت: ما مدت‌هاست که با شهرداری، شورای شهر، سازمان نظام مهندسی، استانداری و سایر مسئولان مربوطه رایزنی داریم و جلسات فشرده و زیادی با آنان برگزار کرده‌ایم که همکاران ما در معاونت توانبخشی و ستاد مناسب‌سازی استان، پیگیری‌هایی داشته و به نتایج خوبی رسیده‌اند.

مسعود فیروزی افزود: در آخرین جلسه ستاد مناسب‌سازی استان، معاون استاندار، دستگاه‌های مربوطه را موظف کرد که با محوریت بهزیستی از مسیر تردد هتل تا حرم بازدید کارشناسی داشته و نقایص را به دبیرخانه ستاد مناسب‌سازی استان منتقل کنند.

وی تصریح کرد: معاون هماهنگی عمرانی استانداری تأکید کرد که ظرف سه ماه آینده مشکل مناسب‌سازی این مسیر انجام و نتیجه به ستاد گزارش شود.