سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به اینکه بیش از ۶۷۴ هزار داوطلب کارت ورود به جلسه آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ دریافت کردند، گفت: مهلت دریافت کارت این آزمون فردا پایان می‌یابد.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، فاطمه زرین‌آمیزی سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور اظهار کرد: کارت‌ شرکت در آزمون‌ سراسری به همراه راهنمای شرکت در آزمون از روز گذشته ۶ تیر برای مشاهده و پرینت روی درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی http://www.sanjesh.org/ قرار گرفت. 

او گفت: متقاضیان‌ شرکت‌ در آزمون‌، برای پرینت کارت شرکت در آزمون تا فردا سه‌شنبه ۸ تیر فرصت دارند به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش مراجعه کنند و با وارد کردن شماره سریال کارت اعتباری ثبت نام (۱۲ رقمی) و شماره شناسنامه یا شماره پرونده و کد پیگیری ثبت‌نام (۱۶ رقمی) و نام و نام‌خانوادگی، کد ملی و سریال شماره شناسنامه یک نسخه پرینت از راهنما و کارت شرکت در آزمون تهیه کنند.

زرین‌آمیزی با بیان اینکه بیش از ۶۷۴ هزار داوطلب کنکوری کارت ورود به جلسه خود را دریافت کردند، تصریح کرد: تعداد ۶۶۲ هزار و ۱۱۴ داوطلب زن و تعداد ۴۴۹ هزار و ۷۰۴ داوطلب مرد در آزمون سراسری ۱۴۰۰ ثبت‌نام کرده‌اند که برای آنها با احتساب گروه آزمایشی دوم برخی داوطلبان، تعداد یک میلیون و ۳۶۷ هزار و ۹۳۱ کارت ورود به جلسه صادر شده است.

این مسئول گفت: متقاضیانی که در ۲ یا ۳ گروه آزمایشی متقاضی شده‌اند، باید علاوه بر پرینت کارت شرکت در آزمون گروه آزمایشی اصلی، برحسب مورد نسبت به پرینت کارت گروه آزمایشی دوم یا گروه‌های آزمایشی دوم و سوم (گروه‌های آزمایشی هنر و زبان های خارجی) خود نیز اقدام کنند.

به گفته سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور، متقاضیان برای پرینت کارت شرکت در آزمون باید براساس تاریخ و آدرس تعیین‌شده روی کارت شرکت در آزمون، به حوزه امتحانی مربوط مراجعه کنند. برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و هم چنین اصل کارت ملی یا اصل شناسنامه عکس‌دار و ارائه آن الزامی است.

آزمون سراسری روزهای چهارشنبه ۹ تیر، پنج‌شنبه ۱۰ تیر، جمعه ۱۱ تیر و شنبه ۱۲ تیر برگزار خواهد شد. بر این اساس کنکور گروه آزمایشی هنر در صبح روز چهارشنبه ۹ تیر، کنکور گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی در صبح روز پنج‌شنبه ۱۰ تیر، کنکور گروه آزمایشی علوم انسانی در صبح روز پنج‌شنبه ۱۰ تیر، کنکور گروه آزمایشی علوم تجربی در صبح روز جمعه ۱۱ تیر و کنکور گروه آزمایشی زبان‌های خارجی در صبح روز شنبه ۱۲ تیر برگزار می‌شود.