سیستان و بلوچستان به دلیل ورود ویروس‌های جهش یافته کرونا در کنار رعایت نکردن شیوه‌ نامه‌های بهداشتی در بدترین وضعیت همه گیری شیوع این ویروس قرار دارد.

به گزارش همشهری آنلاین، سخنگو و مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان با بیان مطلب فوق اظهار کرد: با توجه به اینکه سیستان و بلوچستان در پایین سطح رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی قرار دارد، کرونا در این استان به اوج خود رسیده است.

دکتر محمد عباسی ادامه داد: در این راستا شاهد سیر تصاعدی ابتلا و همه گیری ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان هستیم که در صورت تداوم رعایت نکردن شیوه‌نامه‌ها این روند وخیم تر نیز خواهد شد.

وی افزود: با تمهیدات پیش‌بینی شده هم‌اینک کمبودی از نظر تجهیزات بیمارستانی و دارو برای درمان بیماران کنونی بستری کرونا در سیستان و بلوچستان وجود ندارد.

عباسی اظهارکرد: با افزوده شدن یک‌هزار و ۱۷۰ مورد جدید کرونا در سیستان و بلوچستان طی ۲۴ ساعت گذشته، شمار مبتلایان این ویروس در استان به ۵۳ هزار و ۵۸۶ نفر رسید.

وی افزود: همچنین با فوت ۱۹ مورد جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، شمار فوتی‌های کرونا در سیستان و بلوچستان به یک‌هزار و ۵۶۳‌ نفر رسید.

تعطیلی ۱۰ روزه بازارایرانشهر

فرماندار شهرستان ویژه ایرانشهر هم گفت: بازار ایرانشهر از امروز سه‌شنبه ۸ نیز به مدت ۱۰ روز تعطیل اعلام شد.

علی شعبانی گفت: با توجه به شرایط فوق قرمز ایرانشهر از لحاظ کرونا و به جهت جلوگیری از شیوع این ویروس و حفظ سلامت و جان مردم، تمامی صنوف به جز داروخانه‌ها، نانوایی‌ها، قصابی‌ها، سوپرمارکت‌ها و میوه و تره بار از امروز به مدت ۱۰روز تعطیل شد.

وی افزود: فعالیت باشگاه‌ها و کلوپ‌های ورزشی، مراکز فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و پاساژها که موجب شکل گیری تجمع و ازدحام می‌شود ممنوع است.

فرماندار ایرانشهر بیان کرد: بر اساس تصمیم ستاد مقابله با کرونا شهرستان، مرکز بهداشت موظف است از تمامی مطب‌های پزشکان، کلینیک‌ها، آزمایشگاه‌ها و داروخانه‌های سطح شهر بازدید و در صورت تجمع مشتریان و ازدحام و عدم رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های ستاد مبارزه با کرونا، این مراکز نیز با هماهنگی قضایی پلمب شوند.

وی گفت: تمامی ادارات موظف به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فراهم کردن زمینه رعایت پروتکل‌ها برای ارباب رجوع و کارکنان هستند در صورت عدم رعایت، مسوولیت متوجه مدیران دستگاه‌هاست و باید پاسخگو باشند.

شعبانی افزود: اداره حمل و نقل جاده‌ای موظف به نظارت به تردد وسایل نقلیه‌ای بین جاده‌ای و رعایت دستورالعمل‌ها در وسایط گروهی است.

وی با بیان اینکه تردد در سطح شهر از ساعت ۲۱تا ۴ بامداد ممنوع است گفت: ورود و خروج خودروها بدون مجوز به ایرانشهر ممنوع است و نیروی انتظامی و پلیس راهور موظفند با برقراری ایست‌های بازرسی و کنترلی از ورود خودروهای فاقد مجوز تردد به ایرانشهر و نیز از خروج خودروهای بدون مجوز تردد از شهر جلوگیری کنند.

شعبانی تاکید کرد: همچنین شهرداری ایرانشهر موظف است نسبت به جمع آوری تمامی دستفروشان سطح شهر اقدام کند.

وی گفت: برگزاری هرگونه میتینگ، تجمع، نشست‌های عمومی، عروسی، مجالس و محافل و شب‌نشینی ممنوع است و برابر مقررات برخورد خواهد شد.