سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: تا رسیدن به نقطه هدف، واکسیناسیون کرونا رایگان است.

کیانوش جهانپور،در گفت و گو با همشهری تاکید کرد: وزارت بهداشت واکسن‌های داخلی را از تولید کننده‌ها می خرد، تولید کننده‌ها موسسه خیریه عمومی نیستند که رایگان بدهند.

وی در باره قیمت واکسن های خارجی بیان کرد : قیمت واکسن سینوفارم چینی، ۱۵.۵ دلار، اسپوتنیک ۱۰ دلار، سینوفارم ۱۶.۵ دلار و آسترازنیکا ۴.۵ دلار است.واکسن آسترازنیکا در سبد کوواکس به این قیمت فروخته می‌شود خارج از آن گران‌تر است و اگر کسی می‌تواند به همین قیمت آسترازنیکا وارد کند، استقبال می‌شود.

جهانپور درباره واکسن های خریداری شده تاکید کرد: روسیه از ۲ میلیون واکسنی که وعده داده، تنها ۵۰ درصد آن را برای ایران فرستاد.مشخص نیست که روسیه بتواند به تعهد تامین ۶۰ میلیون دوز اسپوتنیک‌وی عمل کند. از دو میلیون دوز واکسن هندی، تنها ۱۲۵ هزار دوز وارد ایران شد.

وی با بیان اینکه اینطور نیست که کانتینرهای واکسن اسپوتنیک‌وی رویسه پشت مرزها باشد اظهار کرد: دسترسی به واکسن مهم است نه قیمت آن.

به گفته جهان پوربرای واکسینه کردن ۶۰ درصد جمعیت به ۱۲۰ میلیون دوز واکسن نیاز است. و در بهترین حالت، واکسن‌های داخلی می‌توانند ۶۰ درصد نیاز واکسن را تامین کنند و ۴۰ درصد واکسن مورد نیاز، باید از خارج وارد شود.