گروه شهری: پس از رایزنی‌های صورت گرفته از سوی مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران با شرکت ملی گاز و تبصره 13 ظرف یک هفته آینده، کل ایستگاه‌هایی که مسئولیت گازرسانی به اتوبوس‌های گازسوز شرکت واحد را بر عهده دارند با ظرفیت کامل فعال خواهند شد

پیش از این ایستگاه‌های مورد اشاره به‌دلیل خرابی و برخی نواقص تنها با 50 درصد ظرفیت خود فعال بودند و این معضل فرصت تامین سوخت لازم از حدود یکهزار اتوبوس‌ گازسوز شرکت واحد را سلب کرده، کار خدمت رسانی به شهروندان را با محدودیت‌های مواجه ساخته بود.

چمران در مصاحبه با همشهری گفت: براین اساس مسئولین توزیع گاز قول دادند به‌صورت 24 ساعته و با تمام ظرفیت سوخت مورد نیاز اتوبوس‌های گازسوز را تامین کنند.

از سوی دیگر به‌گفته چمران با در نظر گرفتن افزایش تعداد اتوبوس‌های گازسوز به 2 هزار دستگاه و اینکه ممکن است در فصل زمستان و افزایش مصرف گاز دچار معضل افت فشار گاز شویم از مسئولین شرکت ملی گاز قول گرفتیم ظرف 3 ماه آینده و تا پیش از آغاز فصل سرما تعداد 5 ایستگاه گاز جدید برای شرکت واحد احداث شود.

وجود ایستگاه‌های تامین سوخت به میزان لازم از نظر رئیس شورای شهر تهران می‌تواند باعث کاهش صف‌های طولانی سوختگیری، افزایش بازدهی اتوبوس‌ها در خدمت‌رسانی به مردم و جایگزینی به موقع برای آن دسته ایستگاه‌هایی که به دلایل مختلف نیاز به تعمیر دارند، باشد.

چمران از ادامه رایزنی‌های شورای اسلامی شهر تهران با مسئولین مربوطه به‌منظور آغاز تست استاندارد مخازن گاز اتوبوس‌های گازسوز که نیاز به بهسازی دارند و ورود تعدادی اتوبوس جدید به ناوگان اتوبوسرانی شرکت واحد خبر داد.