همشهری آنلاین: همزمان با هفته جهانی مسجد، پرتال ملی مساجد و مراکز فرهنگی کشور توسط موسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی تبیان راه‌اندازی شد.

در  پرتال ملی مساجد کشور علاوه بر امکان دسترسی به کلیه منابع اطلاعاتی مراکز اطلاع‌رسانی و ارائه آن‌ها در یک ساختار یکپارچه، قابلیت دریافت و انتقال درخواست‌ها و نظرات مخاطبان به مراکز وجود دارد.[آشنایی با روز جهانی مسجد]

از دیگر ویژگی‌ها می‌توان به قابلیت یکپارچه‌سازی اطلاعات و ساختار سایت‌‌های متعدد با در نظر گرفتن استقلال کاری هریک به‌عنوان سایت‌های تبادل اطلاعات بخـش‌های مختلف مراکز اطلاع‌رسانی و فرهنگی با مخاطبان اشاره کرد.

همچنین در آن سیستمی طراحی شده است که با ارائه پایگاه‌های اطلاعاتی مشترک و همچنین امکان تعریف ارتباطات موروثی بین سطوح مختلف بانک‌های اطلاعاتی، تحولات گسترده‌ای را در جهت مدیریت یکپارچه سازی اطلاعات برای مراکز و مخاطبان آن ایجاد می‌‌کند.

با ایجاد و راه‌اندازی کامل این درگاه که تمامی مساجد کشور را شامل می‌شود، این مساجد می‌توانند صاحب وب سایت اختصاصی شوند و امکان بروزرسانی اطلاعات هر صفحه اختصاصی توسط مسئول فرهنگی مسجد میسر است که با استفاده از کد کاربری شخصی خود اقدام به بارگذاری اطلاعات مربوطه می‌کند.