تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۶

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: تمرکز سازمان صمت گیلان بر فعال‌سازی واحدهای راکد، ارتقای توان ساخت داخل، اتمام طرح‌های نیمه‌تمام صنعتی و افزایش تولیدات صادرت محور است.

فرهاد دلق پوش افزود: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های این سازمان در سال‌های اخیر، حفظ وضعیت و فعالیت موجود شرکت‌های تولیدی، جلوگیری از تعطیلی شرکت‌ها و در مرحله بعد احیاء واحدهای راکد و بازگشت آنها به مدار تولید است. در این راستا در سال ۹۹ تعداد ۶۶ واحد صنعتی راکد به چرخه تولید بازگشتند که شامل ۵۰ واحد مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی و ۱۶ واحد خارج از شهرک‌ها بوده است.

وی همچنین گفت: یکی از مهم‌ترین راهکارهای تحقق این اهداف، تلاش برای ارتقای سطح دانش و مهارت‌های مدیران و شاغلان در بخش صنعت و آشنا کردن آنان با آخرین دستاوردهای دانش روز در حوزه‌های مختلف مدیریتی، فنی، بازاریابی و تجارت است. تلاش‌های ما در سال جاری بر ارائه خدمات آموزشی و پژوهشی کاربردی و فرهنگ سازی لازم در این زمینه معطوف است.

دلق پوش در ادامه با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت‌های مراکز پژوهشی، ‌اندیشکده ها، موسسات آموزشی، شرکتهای ارائه دهنده خدمات فنی و مهندسی و مشاوره‌ای بیان کرد: بهره‌مندی از ظرفیت این مراکز از مهم‌ترین عوامل دستیابی به موفقیت در عرصه وسیع صنعت و معدن است. به عنوان نمونه، طی روزهای اخیر اقدامات و پیگیری لازم جهت راه‌اندازی و فعالسازی‌ اندیشکده مطالعات اوراسیا و نیز تقویت توان انجمن‌های تخصصی مشاوره‌ای و خدمات فنی و مهندسی صورت گرفته است.

رییس سازمان صمت گیلان تصریح کرد: در سالجاری نیز با توجه به واگذاری مسئولیت احیای واحدهای راکد به شرکت شهرکهای صنعتی، این سازمان و تشکل‌های بخش خصوصی تلاش خود را در قالب اعطاء تسهیلات، رفع چالش‌ها، استفاده از ظرفیت کارگروه‌های قانونی و ارتقای ظرفیت بخش تولید به کار خواهند بست.

دلق پوش افزود: در حال حاضر تعداد ۱۲۶ واحد دارای پروانه تحقیق و توسعه در استان مشغول به فعالیت هستند و ۶۸ واحد نوپا و تولیدی استان نیز جزو واحدهای دانش بنیان هستند. افزایش تعداد شرکت‌های دانش بنیان استان و حمایت از آنها در دستور کار این سازمان قرار دارد.