اماکن عمومی شمال تهران از تصرف افراد سودجو آزاد شده است و به زودی در اختیارعموم شهروندان قرار می گیرند.

به گزارش همشهری آنلاین، این اقدام در راستای احقاق حقوق عمومی شهر، دستور کار  مدیریت شهری منطقه یک قرار گرفته است و به گفته معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار این منطقه،آزاد سازی سالن صخره نوردی باغ اسکویی از جمله این امکان است.
 سید عباس سجادی در توضیح بیشتر گفت: «براساس نامه اداره ورزش شهرداری منطقه یک این مجموعه که به صورت غیرمجاز، عدم رعایت استانداردهای ایمنی و بهداشتی و بدون پرداخت حقوق شهرداری  فعالیت می کرد با پیگیری های قانونی تخلیه شد. همچنین اموال و تجهیزات این مجموعه که با اخطارهای متعدد به متصرف مبنی برجمع آوری یا فروش آن به مجموعه شهرداری به نتیجه نرسید با استعلام اداره حقوقی و با رعایت تمهیدات لازم جمع آوری و انبار شدند.»


 به گفته او با مشاوره فدراسیون صخره نوردی مقرر شد پیمانکار جدید اقدامات لازم برای بروزرسانی و نصب تجهیزات جدید را انجام دهد و به زودی این مجموعه بدون موانع و معارض در اختیار علاقمندان به این ورزش و دیگر حوزه‌های ورزشی قرار می گیرد.
معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار منطقه یک به وضعیت زمین چمن بوستان آرزو هم اشاره و عنوان کرد: «این زمین‌ چمن بنا به درخواست شهروندان در محله تجریش افتتاح شد اما متاسفانه طی این سالها خارج از روال قانونی، بدون وجود قرارداد مشخص و پرداخت هزینه، توسط افرادی سودجو مورد بهره‌برداری قرار گرفت. علیرغم تلاش های شهرداری برای باز پس‌گیری یا عقد قرارداد، متصرفان از هرگونه همکاری و پاسخگویی یا تحویل این زمین خودداری می کردند که در نهایت شهرداری با توسل به راهکارهای قانونی، این محل عمومی را رفع تصرف و مجدد برای بهره‌برداری شهروندان در چارچوب قانون در اختیار سرای محله قرار داده است.»
 به گفته سید عباس سجادی اقدامات شهرداری در راستای احقاق حقوق شهروندان و صیانت از اموال بیت‌المال به مذاق سودجویانی که سالیان سال بدون پرداخت حق عمومی از فضاها بهره برداری می کردند، خوش نیامده است و با جوسازی قصد تشویش اذهان عمومی را دارند.
معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه یک در پایان تاکید کرد: «اقدامات را در راستای خدمات رسانی بهتر به شهروندان بوده و آنچه دچار تغییر شده نه خدمات ارائه شده به شهروندان بلکه جلوگیری از سودجویی برخی افراد از اموال عمومی بوده است که بی‌تردید مورد حمایت و رضایت شهروندان قرار خواهد گرفت.»