رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان ازهمکاری‌های مشترک با جهاد دانشگاهی گیلان در راستای فراهم کردن زیرساخت‌ها و انتقال فناورانه دانش در درمان پیشرفته انواع سرطان‌ها خبر داد.

«ارسلان سالاری» با اشاره به ظرفیت مطلوب جهاد دانشگاهی در پژوهش‌ها و درمان بیماران خاص و سرطانی، افزود: دانشگاه علوم پزشکی گیلان همه امکانات سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و همچنین نیروی انسانی را مشروط به اینکه خدمات ارائه‌شده به مردم صرفاً دولتی باشد را فراهم می‌کند.

در همین زمینه معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان به همشهری آنلاین گفت: سرطان سینه و روده بیشترین تعداد مبتلایان به بیماری‌های سرطانی استان را به خود اختصاص داده است.

«انوش دهنادی مقدم» افزود: گیلان از وضعیت خوبی در تشخیص و درمان بیماران سرطانی برخوردار است و مراکز درمانی دولتی و خصوصی به صورت سرپایی و بستری به ارائه خدمات مشغولند.

وی افزود: گیلان از لحاظ برخورداری از امکانات و مرکز درمانی در بیماری‌های سرطانی در رده‌های بالای کشور قرار دارد و دو مرکز تشخیص سرطان در این استان در حال فعالیت هستند.

 دهنادی مقدم اضافه کرد: درحال حاضر در بخش جراحی مراکز درمانی رشت و شهرستان‌های استان، عمل جراحی سرطان انجام می شود و در حوزه شیمی درمانی نیز در بیمارستان رازی بخش‌های بستری وسرپایی و نیز در کلینیک بعثت رشت به طور سرپایی شیمی درمانی انجام می‌شود. در رادیوتراپی نیز بخشهای دولتی و خصوصی فعالیت دارند و مشکلی در مرکز استان نداریم.

 معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود: به دنبال توسعه خدمات  شیمی درمانی و رادیو تراپی در برخی از دیگر شهرستان‌های گیلان هستیم.