تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۷

معاون بهره‌برداری شرکت توزیع برق گیلان از افزایش ۲۲ درصدی مصرف برق در گیلان نسبت به سال گذشته خبر داد

«اکبر جوهری» با بیان اینکه بین تولید و مصرف برق استان توزان وجود ندارد به همشهری آنلاین گفت: مصرف مشترکین برق گیلان روز گذشته در مجموع ۱۸۹۶ مگاوات بوده که این میزان نسبت به سال ۹۹ با رشد ۲۲ درصدی همراه شده است.

وی با اشاره به اینکه ۴ درصد برق تولیدی استان، توسط صنایع و واحدهای تولیدی و خدماتی و ۸۰  درصد در بخش خانگی مصرف می شود، تاکید کرد: بیشترین مصرف برق از سوی مشترکان خانگی گیلان بوده است.

معاون بهره برداری شرکت توزیع برق گیلان با بیان اینکه کل تامین برق مشترکین گیلانی اختصاصا از فیدرهای استانی تامین نمی شود اضافه کرد: گرمای زودرس، کاهش نزولات جوی، کاهش ذخیره آب پشت سد سفیدرود و درنتیجه کاهش تولید برق در نیروگاه‌های برق آبی استان و نیز استفاده افراد سودجو از رمزارزها از جمله عوامل افزایش برق در گیلان بوده است.

وی تاکید کرد: در چنین شرایطی بین تولید و مصرف برق در استان توازن وجود ندارد. به علت عدم توازن بین تولید و مصرف ناگزیر به اعمال خاموشی برق مشترکان استان گیلان هستیم.

در همین رابطه «محمد اسماعیل هنرمند» مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان نیز در پاسخ به انتقاد مدیران صنایع استان از نبود برنامه مدون در قطعی برق و بروز آسیب به ماشین آلات صنعتی شرکتهای تولیدی به همشهری آنلاین گفت: شرایط بحرانی است و در چنین شرایطی نمی‌توانیم برنامه منسجم و مدونی داشته باشیم.

وی ادامه داد: وضعیت به گونه‌ای است که گاهی خاموشی‌ها از تهران انجام می‌شود.

هنرمند در ادامه با اشاره به اینکه میزان قطعی‌ها در سطح صنایع استان پایین است، افزود: وزن قطعی برق صنایع بیشتر از ۱۰۰ مگاوات نیست اما با این وجود تمام پیشنهادات صنعتگران برای کاهش آسیب‌ها بررسی خواهد شد.