تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۸

در استان زنجان با اینکه مدیریت زنجان چندان چشمگیر نیست اما در سال های اخیر رشد چشمگیری داشته است.

ماهرخ بلوری مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری زنجان در مورد آمار اشتغال زنجان در پست های مدیریتی این استان به همشهری آنلاین می گوید: در استان زنجان ۴۴۱ نفر بانوی مدیر شاغل هستند که یک نفرمدیر عالی، ۲۵ نفر مدیر میانی و ۴۱۵ نفر مدیر پایه محسوب می شوند.

وی می افزاید: در حال حاضر پنج بانوی استان در سمت مدیر کلی و ۱۷ نفر در سمت معاون مدیر کل مشغول به کار هستند و از بانوان این استان یک نفر بخشدار و یک نفر معاون فرماندار و ۷۲ نفر دهیار روستا هستند.

بلوری در مورد تعداد بانوان در شورای ششم عنوان می کند: در حالی که در دوره پنجم شوراهای شهر ۱۱ بانو حضور داشتند در دوره ششم تعداد به ۸ نفر رسیده است و شوراهای روستاها نیز از ۳۶ نفر در دوره پنجم به ۳۷ نفر در دوره ششم رسیده است.

به گفته مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان حضور مدیران زن در سطوح پایه و میانی درخرداد ۱۴۰۰ نسبت به شهریور ۱۳۹۹، ۱۰/۸ درصد رشد دارد.

بلوری اظهار می کند: در این استان حضور زنان در پست های مدیریتی در خرداد  ۱۴۰۰ نسبت به  شهریور ۱۳۹۲ دارای رشد  ۰۷/۷۳۲ (۵۳ نفر در شهریور ۱۳۹۲ – ۴۴۱ نفر در خرداد ۱۴۰۰ ) بوده است و از بدو ورود استاندار فعلی (آبان ۱۳۹۷) تاکنون  انتصاب  زنان  به پست های مدیریتی  با رشد ۹۶ درصدی در سطوح مختلف  و  کاهش میانگین سنی مدیران  زن همراه بوده است.