دو سالی می‌شود که از حضور مهمانی ناخوانده در زندگی مردم دنیا می‌گذرد. ویروسی که از ابتدای حضورش تاکنون، ضررهای جانی و مالی بسیاری را بر زندگی و آینده انسان‌ها گذاشته است. یکی از آن دسته مشاغلی که بیشترین آسیب را در این میان متحمل شده، فروشگاه‌های بزرگ و کوچک فعال در سطح شهرها بوده‌اند.

 همان‌طور که می‌دانید، محل اصلی درآمد این فروشگاه‌ها، از حضور مردم شکل می‌گیرد و وجود محدودیت‌های مختلف در کنار جهش‌های ویروس کرونا، به مدل‌های مختلف که به تازگی ورژن دلتای آن نیز رونمایی شده، کسب درآمد در چنین شرایطی را به شدت دشوار کرده است.

 اما راه حل برای برون رفت از این شرایط چیست؟ بسیاری از کسب‌وکارها، موازی با فعالیت فیزیکی خود، به شبکه‌های اجتماعی پناه آوردند، اما محدودیت‌های مختلف و قوانین سخت‌گیرانه این شبکه‌ها، آن‌طور که بایدوشاید، نیازها و ضرر و زیان آن‌ها را جبران نمی‌کرد، در نتیجه اغلب این کسب و کارها، کوچ کردن به یک راه‌حل پایدارتر و منعطف‌تر به نام طراحی فروشگاه اینترنتی را برگزیدند، اما اینکه از چه طریقی و چگونه می‌توان یک فروشگاه اینترنتی ایده‌آل طراحی کرد، موضوع گزارشی است که ما در ادامه مفصل به آن خواهیم پرداخت ...

طراحی فروشگاه اینترنتی چیست؟

ساده‌ترین تعریفی که می‌توان از طراحی سایت فروشگاهی خدمت شما ارائه کرد، به این صورت است. «طراحی و راه‌اندازی یک صفحه در سطح اینترنت یا به‌ روزرسانی یک سایت قدیمی، جهت ارائه محصولات را طراحی سایت فروشگاهی گویند.»

مراحل ساخت یک وب سایت فروشگاهی چگونه است؟

طراحی سایت شامل ۶ مرحله به ترتیب زیر است:

  1. انتخاب یک شرکت معتبر طراحی سایت با توجه به نمونه کارهای معتبر و رضایت بالای مشتریان قبلی
  2. در نظر گرفتن اهداف اصلی و نیاز مشتریان با توجه به سیاست‌هایی که در طراحی فروشگاه اینترنتی لازم است با دقت اجرا شود.
  3. انتخاب سیستم مدیریت محتوا یا همان CMS که با توجه به بودجه و نیاز کارفرما می‌تواند به شکل آماده (طراحی سایت وردپرس) باشد یا به کمک کد نویسی اختصاصی انجام شود.
  4. انتخاب یا طراحی قالب اختصاصی و نوع چیدمان المان‌های مختلف در صفحات سایت
  5. مرحله بعد، طراحی گرافیک سایت است که آن هم با توجه به نظر کارفرما و قواعد بازاریابی مخصوص به آن، مانند انتخاب رنگ‌ها، لوگو و ... طراحی می‌شوند.
  6. تنظیمات نهایی سایت، انتخاب نام دامنه (این مورد می‌تواند در مرحله اول نیز انجام شود) و قرارگیری سایت روی میزبان سایت (Host)

مزایای طراحی سایت فروشگاهی شامل چه مواردی است؟

  • برندسازی سریع‌تر و ایجاد اعتبار حرفه‌ای
  • ارائه خدمات به صورت شما شبانه‌روزی
  • سرویس‌دهی بهتر به مشتریان
  • نیاز به هزینه کمتر جهت راه‌اندازی
  • از بین بردن فاصله میان فروشنده و مشتری
  • کار کردن شما در مکان دلخواه خودتان
  • کاهش هزینه‌های عملیاتی و سربار
  • فروش در سطح جهانی (به کمک طراحی سایت چندزبانه)
  • سرعت بیشتر در پاسخ‌دهی
  • صرفه‌جویی در هزینه‌های کارکنان

امکانات فروشگاه اینترنتی شامل چه مواردی است؟

  • امکان ایجاد مارکت پلیس (روشی که در آن فروشندگان دیگر نیز می‌توانند با شما به صورت درصد از فروش همکاری کنند)
  • دسته‌بندی محصولات بر اساس نام، سال ساخت، ارزان‌ترین، گران‌ترین، موجود در انبار، تخفیف‌دار و ...
  • ارائه محصولات با نمایش جزئیات بیشتر به صورت متن، تصاویر مختلف از تمام زوایا، ویدئو معرفی محصول و ...
  • امکان فیلتربندی محصولات بر اساس قیمت، رنگ، نام برند و …
  • ایجاد حالت مقایسه‌ای بین چندین محصول به صورت هم‌زمان
  • ارائه تخفیف‌های زمان‌دار که به صورت تایمر شمارش معکوس نمایش داده می‌شود.
  • سؤالات و نظرات کاربران
  • امکان اشتراک‌گذاری محصولات در تمامی شبکه‌های اجتماعی
  • ارسال پیامک و ایمیل گروهی به کاربران
  • امکان قراردادن محصولات پیشنهادی و مرتبط
  • درج موجودی در انبار، اتمام موجودی و اطلاع از طریق پیامک در صورت موجود شدن
  • امکان پرداخت هزینه به صورت آنلاین (درگاه پرداخت مستقیم و واسط)
  • طراحی بازی برای تعامل بیشتر با کاربران
  • تخفیف‌های گروهی

کاربران چگونه می‌توانند به یک فروشگاه اینترنتی اعتماد کنند؟

روش‌های مختلفی جهت اعتماد کردن به سایت‌های فروشگاهی وجود دارد که در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم ...

وجود نماد اعتماد الکترونیک در سایت

این نماد، توسط «مرکز توسعه تجارت الکترونیک» به سایت‌های مختلف تحت شرایطی خاص داده می‌شود که یکی از فاکتورهای مهم در اعتماد کردن به سایت‌های فروشگاهی محسوب می‌شود.

داشتن پروتکل HTTPS یا گواهینامه SSL

این گواهی (قفل سبز رنگ کنار آدرس سایت) بیشتر از هر چیزی به امنیت سایت فروشگاهی کمک می‌کند، اما کاربرانی که قصد پرداخت هزینه به صورت آنلاین را دارند، وجود این گواهی اعتبار و اعتماد بیشتر به آن‌ها می‌دهد.

صفحه تماس با ما

 هرچقدر یک سایت، اطلاعات بیشتری از خود مانند: شماره تماس، آدرس محل فروشگاه، ایمیل و ... را در اختیار کاربران قرار دهد نشان دهنده اعتبار آن است.

حضور فعال در شبکه‌های اجتماعی

شبکه اجتماعی و سایت، مکمل یکدیگرند؛ بنابراین وجود این دو با داشتن فعالیت مداوم، یکی از مهم‌ترین فاکتورهای اعتمادسازی در وب‌سایت‌های فروشگاهی شناخته می‌شود.

ظاهر مناسب و حرفه‌ای

 داشتن ظاهر مناسب که همان طراحی گرافیک سایت است به کاربر این حس را القا می‌کند که این سایت معتبر و به روز است. البته این موضوع در کنار موارد بالا به عنوان یک معیار محسوب می‌شود.

نتیجه گیری

در این گزارش سعی کردیم به موارد و نکات مهم در طراحی فروشگاه اینترنتی بپردازیم. اگر چنانچه قصد طراحی یک سایت حرفه‌ای و استاندارد برای کسب و کار خود را دارید و در انتخاب شرکت طراحی سایت، دچار تردید هستید، این ۴ نکته مهم را حتماً قبل از انتخاب در نظر بگیرید: ۱- کیفیت نمونه کارهای شرکت ۲- صحبت کردن با مشتریان قبلی ۳- خدمات پس از فروش و پشتیبانی ۴- هزینه طراحی سایت

البته با توجه به این موارد اشاره شده، شرکت طراحی سایت همیار توسعه را می‌توان معرفی کرد که یک انتخاب ایده‌آل و مطمئن در طراحی سایت فروشگاهی با توجه به تمام نیازهای یک کسب و کار است. از طرفی، وجود نمونه کارهای مطرح و موفق و قرارگرفتن نام این شرکت در بین ۵ شرکت برتر طراحی سایت ایرانی باعث شده تا ما نام این شرکت را در صدر لیست انتخاب‌های همشهری آنلاین قرار دهیم.

https://hamyar.dev/corpoland/