همشهری آنلاین: عضو کمیسیون بهداشت و سلامت مجلس گفت: بیش از500 میلیارد تومان برای اجرای طرح بیمه روستایی در کشور هزینه شده است

به گزارش واحد مرکزی خبر از مشهد، امیر حسین قاضی زاده هاشمی امروز در مراسم تجلیل از پزشکان و دارو سازان نمونه خراسان رضوی در مشهد با بیان اینکه شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت نیز زیر پوشش طرح بیمه روستایی قرار دارند افزود: با وجود اجرای این طرح ارائه خدمات پزشکی در جوامع روستایی و عشایری درمقایسه با شهرها همچنان با بی عدالتی روبروست.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی همچنین از اجرای طرح بیمه سلامتی کشور در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: در این طرح سرمایه گذاری‌ها در مسیر جلوگیری از ابتلا به بیماری و ارائه آموزشهای پیشگیری است.

وی اجرای طرح سلامت الکترونیک را نیز از برنامه‌های در حال پیگیری مجلس اعلام کرد و افزود: این طرح به صورت آزمایشی هم اکنون در شهرهای همدان وسمنان در حال اجراست.
عضو کمیسیون بهداشت وسلامت مجلس همچنین خاطرنشان کرد: مجلس و دولت باید با طرحی جامع تکلیف و وظایف بخش خصوصی را در نظام سلامت مشخص کنند.

مدیر کل اداره بیمه خدمات درمانی خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: بیش از 3 میلیون و 452 هزار نفر دراین استان زیر پوشش بیمه خدمات درمانی هستند که بیش از صد و یک میلیارد و 779 میلیون تومان از ابتدای امسال برای این افراد در زمینه‌های درمانی هزینه شده است.

درخشان با اشاره به فعالیت چهار هزار و 456 مؤسسه طرف قرار داد بیمه خدمات درمانی در خراسان رضوی ابراز امیدواری کرد: تا پایان شهریور 87 طرح بیمه همگانی در این استان اجرا شود و افرادی که تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند از طرح های بهداشت و سلامت دولت بهره‌مند شوند.

در این مراسم از دکتر محمد تقی صراف شیرازی، مرحوم دکتر سید حسین هاشمیان، دکتر سید محمود علوی بجستانی و دارو سازانی چون حسین صادقی پور، غلامعلی حقیقی، بهروز آثاری‌فر و شیرین معینی بعنوان پزشکان نمونه تجلیل شد.

همچنین مراکز آموزشی و درمانی قائم، بیمارستان رضوی‌، درمانگاه امام محمد باقر و درمانگاه سهروردی مشهد و بیمارستان حکیم نیشابور به عنوان مراکز برتر پزشکی سلامت استان معرفی شد.