معاون بازرسی و نظارت بر خدمات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت: سازمان حمایت هیچ دخالتی در نرخ گذاری تاکسی‌های اینترنتی ندارد و اتحادیه کسب و کارهای مجازی آن را بر عهده دارد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سیدجواد احمدی خضربیگی درباره شیوه نظارت سازمان حمایت بر افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی و اقدامات این سازمان برای رسیدگی به شکایات در این حوزه اظهار کرد: سازمان حمایت هیچ دخالتی در نرخ گذاری تاکسی‌های اینترنتی ندارد. این شرکت‌ها زیر مجموعه اتحادیه‌ای به نام اتحادیه کسب و کارهای مجازی فعالیت می‌کنند و از همین اتحادیه جواز کسب می‌گیرند.

وی بیان کرد: کسب و کارهای مجازی صنف جداگانه‌ای محسوب می‌شوند که در بحث نرخ گذاری از ضوابط خاص صنفی پیروی می‌کنند.  فرمول محاسبه قیمت و پارامترهای به کار رفته در این موضوع از طریق اتحادیه کسب و کارهای مجازی و با نظارت سازمان حمایت انجام می‌شود.

احمدی خضربیگی شیوه قیمت گذاری تاکسی‌های اینترنتی را متفاوت از سایر اقلام دانست و گفت: نرخ گذاری تاکسی‌های اینترنتی سازوکاری متفاوت از سایر کالاها و خدمات دارد. بر اساس الگوریتم ریاضی این محاسبات انجام می‌شود.

معاون بازرسی و نظارت بر خدمات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان اظهارکرد: مبنای نرخ گذاری آن‌ها فرمولی است که در بحث حمل و نقل هوشمند جاری است و پارامترهای مختلفی دارد که جداگانه اندازه گیری شده و در نهایت نرخ گذاری انجام می‌شود.

او با تاکید بر رسیدگی سازمان حمایت بر شکایات مردم از صنوف مختلف از جمله شرکت‌های اینترنتی ارائه دهنده کالا و خدمات، بیان کرد: سازمان حمایت با این صنف هم همانند سایر اصناف برخورد می‌کند و فقط همراه آن‌ها در انتخاب پارامترهای قیمت گذاری و فرمول محاسبه قیمت است. با توجه به شرح وظایف سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان در صورتی که شکایتی از این شرکت‌ها صورت بگیرد آن را پیگیری خواهد کرد.

احمدی خضربیگی درباره جزئیات این فرمول اضافه کرد: جزئیات شیوه نرخ گذاری و پارامترهای به کار رفته در این حوزه را می‌توانید از اتحادیه کسب و کارهای مجازی و شرکت‌های تاکسی اینترنتی دریافت کنید. از جمله پارامترهای به کار رفته می‌توان به مسافت، زمان، عرضه و تقاضا اشاره کرد.