گروه ورزشی : ایوان پتروویچ، هافبک سابق باشگاه ابومسلم در پایان فصل مورد توجه تیم‌های بزرگ فوتبال کشور قرار گرفت و در این بین پرسپولیس را انتخاب کرد.

این هافبک صرب بهترین خرید پرسپولیس جدید به شمار می‌رود و در هفته‌های ابتدایی لیگ نمایش خوبی داشته است. پتروویچ در گفت‌وگو با همشهری از شرایط تیم جدیدش ابراز رضایت کرد و سرخپوشان را همچون فصل گذشته مدعی نخست کسب عنوان قهرمانی دانست. او در همین حال تاکید کرد که استقلال را مدعی جدی عنوان قهرمانی نمی‌داند.

  • چرا ابومسلم را ترک کردی؟

من آنجا شرایط خوبی داشتم و در این مدت بازی‌های خوبی انجام دادم. هرچه در توانم بود برای موفقیت ابومسلم به کار گرفتم اما برای من کافی بود. باید کمی ‌هم به فکر خودم باشم. باید به تیم تازه‌ای می‌آمدم که بیشتر دیده شوم؛ به یک تیم بزرگ و مطرح. زمان آن رسیده بود که از ابومسلم جدا شوم. به یک اتفاق تازه نیاز داشتم، به ‌تلاش بیشتر و هدف‌های بزرگ‌تر.

  • و انتخاب جدید پتروویچ پرسپولیس بود.

بله، پیشنهادات زیادی از تیم‌های خوب داخلی و چند باشگاه عربی داشتم اما پرسپولیس را ترجیح دادم. آنها سال گذشته قهرمان ایران شدند و از نظر من بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین باشگاه کشور هستند. آنها در آسیا بازی می‌کنند. همه چیز مناسب بود و برای انتخاب پرسپولیس تردیدی باقی نماند. فکر می‌کنم انتخاب خوبی داشتم. حالا می‌توانم قهرمانی لیگ را تجربه کنم.

  • پرسپولیس برای تو با ابومسلم چه تفاوتی دارد؟

اینجا همه چیز متفاوت است. یک تیم مطرح و پرطرفدار که در کانون توجه است. مردم به پرسپولیس علاقه نشان می‌دهند. در خیابان از من می‌خواهند که بهترین بازی خودم را انجام بدهم. رسانه‌ها هم توجه بیشتری دارند. شرایط پرسپولیس با تیم‌های دیگر ایران کاملا متفاوت است.

  • فکر می‌کنید تا هفته سوم نتایج خوبی به دست آوردید؟

رقابت در این فصل نزدیک و فشرده است، ما خوب کار کردیم. دو برد در بازی‌های اول داشتیم و در سومین مسابقه به یک تساوی خارج از خانه رسیدیم. فکر نمی‌کنم نتایج بدی باشد. خصوصاً در شرایطی که خارج از خانه مقابل ملوان یک امتیاز گرفتیم در حالی که بهتر از حریف بازی کردیم. فرصت‌های خوبی داشتیم. من خیلی بدشانس بودم که نتوانستم گل سوم را به ثمر برسانم. از طرفی پنالتی حریف هم به نظر من درست نبود. نمی‌خواهم در مورد داوری صحبت کنم اما اگر آن پنالتی گرفته نمی‌شد، بازی را می‌بردیم و 9 امتیازی می‌شدیم. با این حال فکر می‌کنم ما تیم خوبی داریم و باید از این بهتر باشیم.

  • از بازی خودت در این 3 هفته راضی هستی؟

فکر می‌کنم تا اینجا بد کار نکردم اما می‌توانم از این بهتر باشم. پست اصلی من اینجا نیست، پست اصلی من پشت مهاجم است؛ جایی که الان کریم باقری بازی می‌کند و البته او هم در این پست خیلی خوب بازی کرده اما من هم اگر در پست خودم باشم بهتر از این بازی می‌کنم. البته سیستم و ترکیب، نظر مربی تیم است. من هم به عنوان یک بازیکن حرفه‌ای هرچه بخواهند انجام می‌دهم اما پتروویچ می‌تواند بهتر از این باشد. اینجا یک تیم جدید است، ‌باید فرصت بیشتری پیدا کنم و با بازیکنان هماهنگ‌تر شوم.

  • فکر می‌کنی پرسپولیس چقدر برای قهرمانی شانس دارد؟

پرسپولیس فصل گذشته قهرمان شده و حالا بازیکنان فوق‌العاده‌ای دارد. طبیعتاً صاحب بیشترین شانس هستیم اما برای حرف‌زدن از قهرمانی خیلی زود است. باید هفته به هفته پیش برویم. بازی بعدی مقابل ذوب‌آهن است. باید به همین بازی فکر کنیم. فرصت زیادی باقی مانده و سرنوشت قهرمانی از حالا قابل پیش‌بینی نیست اما همه برای تکرار قهرمانی تلاش می‌کنند.

  • کدام تیم‌ها رقیب پرسپولیس در این فصل خواهند بود؟

سپاهان و ذوب‌آهن که در این فصل هم بازیکنان خوبی دارند. فکر می‌کنم آنها مدعی خواهند بود. برق‌شیراز هم خیلی خوب نتیجه گرفته و تیم قدرتمندی است.

  • استقلال را مدعی نمی‌دانی؟

استقلال تیم بدی نیست. در مورد آنها چیزهای زیادی شنیده‌ام. می‌گویند امسال هم بازیکنان خوبی دارد اما در این چند سال که به فوتبال ایران آمدم، از استقلال چیز خاصی ندیدم. آنها سال‌های گذشته خوب نتیجه نگرفتند. تیمی‌که مدعی قهرمانی است باید نتیجه بگیرد. من فکر می‌کنم آنها در سال‌های گذشته مدعی نبوده‌اند و با این شرایط در فصل جدید هم به نظر من مدعی نخواهند بود.

  • در زمانی به پرسپولیس آمدی که سرمربی این تیم انتخاب نشده بود. حالا از همکاری با قطبی راضی هستی؟

به نظر من قطبی یک مربی خوب و حرفه‌ای است. این را به این خاطر نمی‌گویم که حالا مربی من است. اگر واقعا به نظرم مربی خوبی نبود حتما می‌گفتم اما واقعاً از کارکردن با او خوشحالم. او توجه زیادی به بازیکنان و شرایط آنها دارد. در تمرینات هم با دقت و سخت‌گیری کار می‌کند. من فکر می‌کنم پرسپولیس با این بازیکنان و مربیان باید موفق شود.

  • پرسپولیس برای قهرمانی در آسیا شانس خواهد داشت؟

آنجا یک میدان دیگر است با شرایط متفاوت. بهترین‌های آسیا ، قهرمانان چین، ‌ژاپن، ‌کره، عربستان و امارات می‌آیند. طبیعتاً قهرمانی در این تورنمنت آسان نیست. من فکر می‌کنم از مرحله اول صعود می‌کنیم اما در مورد قهرمانی نمی‌شود چیزی گفت. باید بهترین بازی‌های خودمان را انجام بدهیم و امیدوار باشیم.

  • پتروویچ شانسی برای حضور در تیم‌ملی صربستان دارد؟

بازی‌های لیگ ایران در کشور من مورد توجه قرار نمی‌گیرد. اینجا زیاد دیده نمی‌شوم اما بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا قطعا موثر خواهد بود. در آنجا باید همه تلاش خودم را انجام بدهم تا بهترین نمایش را داشته باشم و به تیم‌ملی کشورم دعوت شوم. اگر در لیگ قهرمانان خوب بازی کنم حتما می‌توانم شانس حضور در تیم ملی را پیدا کنم.

  • بازی با ذوب آهن را چطور می‌بینی؟

این یک مسابقه خانگی است که در حضور طرفداران‌مان برگزار می‌شود. طبیعتا همه انتظار پیروزی دارند. ذوب‌آهن هم تیم خوبی است و یک حریف قدرتمند که می‌تواند مدعی قهرمانی باشد. امیدوارم 3 امتیاز بازی را کسب کنیم و به صدر جدول برسیم. برای پیروزی در این مسابقه انگیزه زیادی داریم.