رئیس پلیس آگاهی پایتخت از شناسایی و انهدام باند سه‌نفره سارقان فروشگاه ها و اماکن تجاری در تهران و البرز خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، سردار علیرضا لطفی رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ اظهار داشت: از ابتدای سال جاری چند پرونده مشابه با موضوع سرقت از مغازه‌های موبایل‌فروشی، لوازم پزشکی، کیف و کفش، آرایشی و بهداشتی، بنکداری، خواروبار و سوپرمارکت ها در کلانتری‌های جنوب تهران تشکیل شد که درنهایت دستگیری و شناسایی سارق یا سارقان در اختیار پلیس آگاهی شهرری قرار داده شد.

 سردار لطفی گفت: بررسی‌های اولیه نشان از این داشت که سارقان از منافذ کوچکی پشت تابلوها، بالای کرکره‌ها و دریچه‌های کولرها وارد فروشگاه ها می‌شدند و با کمترین خسارت، اموال با ارزش را سرقت می‌کردند و متواری می‌شدند. در ادامه بررسی‌ها مشخص شد که یک سارق حرفه ای تمام سرقت‌ها را مرتکب شده است.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: با تلاش ماموران، مخفیگاه متهم در جنوب تهران شناسایی و با هماهنگی قضائی در یک عملیات پلیسی دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه وی مقادیری اموال مسروقه شامل لوازم آرایشی و بهداشتی، تلفن همراه، دسته چک و ... کشف شد.

وی اظهار داشت: متهم در بررسی‌های پلیسی به ۷۰ فقره سرقت با همکاری ۲ همدستش در محدوده شهرری، تهران، اسلامشهر و کرج اعتراف و اقرار کرد که سرقت‌های حوزه شهرری و تهران را خودش به تنهایی انجام می‌داد و سرقت‌های کرج و اسلامشهر را با کمک همدستانش انجام می‌داده  و اموال مسروقه را به فردی می‌فروخته است.

سردار لطفی با اشاره به اینکه متهم دارای جثه‌ای کوچک بوده و خارج از تصور مالباختگان به راحتی از محل‌های اشاره‌شده وارد مغازه ها می شد، افزود: تاکنون ۵۸ نفر از مالباختگان شناسایی شده‌اند.

رئیس پلیس آگاهی تهران خاطر نشان کرد: ۲ همدست متهم نیز در عملیات های جداگانه ای دستگیر شده‌اند و دستگیری مالخر هم که متواری شده، در دستور کار کارآگاهان قرار دارد.