جمعه گذشته، ایالات متحده با وارد آوردن ضربات تازه‌ای، صنعت امنیت سایبری روسیه را با محدود کردن تجارت با ۴ شرکت فناوری اطلاعات و ۲ نهاد دیگر به دلیل فعالیت‌های تهاجمی و مضر از جمله جاسوسی دیجیتال مورد حمله قرار داد، چرا که واشنگتن، دولت روسیه را مقصر اصلی در حملات سایبری به آمریکا می‌داند.

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، یک مقام وزارت بازرگانی آمریکا که نامش فاش نشده است، گفت، ۶ نهاد که متهم به حمله سایبری علیه شرکت‌های بخش فناوری بودند توسط وزارت خزانه‌داری ایالات متحده در ماه آوریل مورد تحریم قرار گرفتند که توسط سرویس‌های اطلاعاتی روسیه پشتیبانی می‌شوند.

اضافه شدن آنها به لیست سیاه وزارت بازرگانی به این معنی است که شرکت‌های آمریکایی نمی‌توانند بدون مجوز با آنها معامله‌ای را داشته باشند.

دولت آمریکا بارها حملات سایبری به شرکت‌های فناوری این کشور را متوجه هکرهای روسی کرده است که از سوی دولت این کشور و سازمان‌های جاسوسی روسیه پشتیبانی می‌شوند. موضوعی که روس‌ها همواره آن را تکذیب کرده‌اند.

محدودیت‌ها علیه صنعت فناوری روسیه ماه‌هاست که در حال انجام است. درست در همان روزی که تحریم‌های خزانه‌داری اعلام شد، «جان دمرس» معاون دادستان کل وقت به خبرنگاران گفت که مقامات در حال ارزیابی ده‌ها شرکت روسی برای ارجاع احتمالی پرونده آنها به وزارت بازرگانی هستند.

بیشتر بخوانید:

دیمرس می‌گوید که محققان در حال بررسی ارتباط شناخته‌شده بین یک شرکت خاص با سرویس‌های اطلاعاتی روسیه هستند، زیرا آنها هستند ارزیابی می‌کنند که آیا یک شرکت خطراتی دارد یا خیر. او گفت که شرکت‌های غیر روسی که در روسیه دفتر کار دارند و امورات خود را آنجا انجام می‌دهند نیز مورد بررسی قرار می‌گیرند.