سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در مورد روند مذاکرات وین و ادامه آن گفت : باید صبر کنیم تا انشاءالله دولت جدید مستقر شود.

به گزارش همشهری آنلاین سعید خطیب زاده در حالی امروز در نشست خبری خود تعیین تکلیف مذاکرات را منوط به استقرار دولت جدید کرده است که دو روز پیش هم سیدعباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه و رئیس هیأت ایرانی در مذاکرات احیای برجام در وین امشب (شنبه) در یک رشته توئیت نوشت: ما در دوران انتقالی به سر می‌بریم و یک انتقال دموکراتیک قدرت در تهران در حال انجام است. 

وی افزود: روشن است که گفت‌وگوهای وین باید منتظر دولت جدید در ایران بماند. این اقتضای هر دموکراسی است. 

در همین حال وزارت خارجه آمریکا مدعی شده است درخواست برای تعویق مذاکرات از طرف ایران بوده است.  وزارت امور خارجه آمریکا شامگاه شنبه اعلام کرد هنگامی که دوره انتقالی در ایران به پایان برسد،‌ آماده برنامه‌ریزی برای ادامه مذاکرات در وین است. وزارت خارجه آمریکا مدعی شد این کشور آماده ادامه مذاکرات بوده اما طرف ایرانی خواستار زمان بیشتر برای دوره انتقالی در این کشور شده است.

با این حال سعید خطیب زاده با بیان اینکه احیای برجام به دلیل رویکرد آمریکا با تاخیر روبه‌رو شد و به انتخابات خورد، اظهار داشت: حالا باید منتظر باشیم دولت جدید مستقر شود. البته سیاست‌های کلی نظام تغییر نمی‌کند و دولت مجری دستورات نظام است. طبیعی است این گفت‌وگوها در مسیر عادی ادامه یابد.

رییس مرکز دیپلماسی‌ عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه ادامه داد: مهم این است که منافع مردم و تصمیمات عالیه نظام اجرا شود. لحظه‌ای که دولت آمریکا به تعهدات خود در ذیل قطعنامه ۲۲۳۱ و برجام برگردد و ایران راستی‌آزمایی کند، به تعهداتش برمی‌گردد. باید صبر کنیم دولت جدید مستقر شود.