رئیس سازمان فضایی با اشاره به اینکه در ۱۸ ماه گذشته کشور بیش از ۳۰ میلیارد دلار بر اثر مخاطرات طبیعی خسارت دیده است، گفت: می‌توان این مخاطرات را مدیریت و از بروز خسارت‌های بزرگ جلوگیری کرد.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر، مرتضی براری رئیس سازمان فضایی در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری چهارجانبه بین سازمان‌های هواشناسی، نقشه برداری، فضایی و زمین‌شناسی گفت: با تجمیع کمک مدل‌های پیش‌بینی سازمان هواشناسی، نقشه‌های نوین سازمان نقشه‌برداری، اطلاعات خاک و معدن سازمان زمین‌شناسی و نقشه‌های ماهواره‌ای و داده‌های سازمان فضایی می‌توان تصمیم‌های مناسب‌تری در مدیریت مخاطرات طبیعی داشته و آن ‌را به سمت پیش‌بینی مخاطرات پیش برد.

وی با اشاره به اینکه در ۱۸ ماه گذشته کشور بیش از ۳۰ میلیارد دلار در اثر مخاطرات طبیعی خسارت دیده است، افزود: می‌توان این مخاطرات را مدیریت کرده و از بروز خسارت‌های بزرگ جلوگیری کرد.

رئیس سازمان فضایی با اشاره به اینکه این سازمان در تولید داده‌های کشور نقش آفرینی می‌کند، ابراز کرد: ۱۰ ماهواره به صورت آنلاین و ۳۳ داده آفلاین در این سازمان رصد می‌شوند که داده‌های ماهواره‌ای بیش از ۲۰ درصد در کشاورزی ارزش‌آفرینی می‌کند.

وی افزود: در حوزه آلودگی هوا و آب و خاک دائماً در حال رصد شرایط هستیم.