گروه شهری: پذیره‌نویسی بانک خصوصی– تخصصی گردشگری تا پایان مهرماه آغاز می‌شود.

این در حالی است که معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بر غیردولتی بودن آن تاکید کرد و گفت: دولت هیچ سهامی در این بانک نخواهد داشت.

به گزارش همشهری، مهدی جهانگیری، معاون سرمایه‌‌گذاری و طرح‌های سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در جمع خبرنگاران با تاکید بر هماهنگی میان سازمان متبوعش با یکی از بانک‌های خصوصی در این‌باره به تشریح برنامه‌های خود برای برپایی دومین همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری که قرار است در آبان‌ماه امسال برگزار شود، پرداخت.

وی در این جلسه در توصیف وضع موجود گفت:« ما حدود 4هزار میلیارد دلار مجوز سرمایه‌گذاری در کشور داریم که یک میلیارد دلار آن محقق شده است.»

جهانگیری با اشاره به برنامه‌ریزی برای 900میلیون دلار فاینانس افزود: هماهنگی لازم با سازمان سرمایه‌گذاری و بانک‌ها برای این امر انجام شده است و برای 256 میلیون دلار نیز مصوبه شورای اقتصاد اخذ شده است.

معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری درباره میزان همکاری بانک‌ها گفت: براساس توافق انجام شده با بانک کشاورزی باید 200 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت می‌شد که حدود صد درصد آن جذب شده است و تسهیلات پرداخت شده به‌وسیله بانک‌های ملت، صادرات، ملی و تجارت نیز 20 درصد تسهیلات معرفی شده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای تسریع بانک‌ها در همکاری با طرح‌های گردشگری گفت: بانک‌ها موظفند که ظرف 45 روز رد یا قبول طرح‌های گردشگری را به متقاضیان اعلام کنند.

معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با اشاره به اقدامات انجام شده برای واگذاری مجموعه هتل‌های لاله تصریح کرد: در اینکه شرکت هتل‌های لاله به بخش خصوصی واگذار شده، شک نکنید و اطلاعات لازم به این موضوع نیز ظرف 10 روز آینده اعلام خواهد شد.

این مقام مسئول در سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به شرایط حاکم بر دومین همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری اشاره کرد و افزود: «امسال قرار است هر شرکت خارجی که برای بررسی موقعیت سرمایه‌گذاری وارد ایران می‌شود بررسی شود که شریک ایرانی دارد یا نه و بعد با او وارد مذاکره شویم.»

به گفته جهانگیری در حال حاضر از ۳۰۰ سرمایه‌گذار ایرانی مقیم خارج و از طریق سفارتخانه‌ها از تمامی کشورهای دارای رابطه با جمهوری اسلامی ایران دعوت شده است و قرار است تا آبان‌ماه دست‌کم ۴ پیش همایش در ترکیه، امارات، کویت و مالزی برگزار شود.