با افزایش چند برابری قیمت زمین در باسمنج، ساخت و ساز ویلای غیر مجاز در اراضی کشاورزی افزایش پیدا کرده است.

به گزارش همشهری آنلاین، در 5 سال اخیر قیمت زمین در شهر باسمنج در مجاورت تبریز موجب هجوم زمین خواران به این منطقه شده و قیمت زمین بیش از 7 برابر در 5 سال گذشته افزایش داشته است.

تنها در باسمنج و روستاهای اطراف آن بیش از 50 قطعه ویلایی غیر مجاز احداث شده که در روزهای اخیر آزاد سازی این باغات و ویلاها آغاز شده است.

دادستان تبریز در همین زمینه گفت :دادستانی برای صیانت از حقوق عامه و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی، هیچگونه مماشاتی نداشته و با قاطعیت با عوامل سودجو برخورد خواهد کرد.

بابک محبوب علیلو،  ادامه داد: برای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون جلوگیری از تغییر کاربری اراضی، به سودجویان و دلالان منطقه هشدار های لازم داده شده و از مردم هم می خواهیم قبل از خرید زمین و یا ملک، استعلام‌های لازم را از مبادی قانونی را انجام دهند.

دادستان تبریز اضافه کرد: تغییر کاربری اراضی کشاورزی، نظیر تخریب محیط زیست و کاهش اراضی زیر کشت، سبب تهدید امنیت غذایی آحاد جامعه می‌شود.

وی  خاطرنشان کرد: در اجرای تکلیف قانونی دستگاه مربوطه، ۵ هکتار از اراضی باسمنج واقع در کوی کاوه، شامل ۵۱ قطعه، به ارزش ریالی ۸۵۰ میلیارد ریال، آزاد سازی شد.