استان البرز به ویژه شهرستان کرج از تولید کنندگان عمده گل و گیاه کشور است که بعد از سال‌ها انتظار، بازار گل و گیاه آن افتتاح شد.

به گزار همشهری آنلاین، گلکاران و گلخانه‌دارن البرزی و کرجی سال‌هاست که به دلیل نداشتن باز گل و گیاه دائمی عمده تولیدات خود را در بازار تهران به فروش می‌رساندند که این انتظار به سر آمد و کرج صاحب باز دائمی گل و گیاه شد.

احمد خیری، رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرج  در مراسم افتتاح اولین بازار دائمی گل و گیاه کرج اظهار کرد: این بازار  در ۳۰۰۰ متر زیربنا و ۱۵۰۰ متر ابنیه به بهره‌برداری رسیده است.

شهردار کرج هم گفت: کرج بعد از  شهرستان محلات استان مرکزی بیشترین میزان تولید گل و گیاهان گلخانه‌ای کشور را به خود اختصاص داده و از این طریق درآمدزایی مناسبی هم دارد.

علی کمالی زاده اظهار کرد: سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی یکی از سازمان‌های فعال شهرداری کرج در حوزه اقتصاد شهری است.

شهردار کرج تاکید کرد: با افتتاح بازار دائمی گل و گیاه صدف، فروشندگان و تولیدکنندگان گل دیگر نیاز نیز برای خرید به بازار گل شهید بابایی مراجعه و می‌توانند گل و گیاه مورد نیاز خود را مستقیم از این بازار تهیه کنند که این کار هم به نفع عرضه کننده و هم خریدار است.

کمالی زاده با اشاره به ظرفیت‌های این بازار ۳۰ غرفه‌ای گفت: با افتتاح این مجموعه شاهد افزایش کیفیت گل و گیاهان تولید شده، کاهش قیمت نهایی فروش آنها و افزایش مصرف گل و گیاه در منازل شهروندان کرجی خواهیم بود.