تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۳

رئیس پلیس فتای مازندران از طراحی و اجرای پویش مردمی خرید امن در این استان با هدف پیشگیری از کلاهبرداری‌های اینترنتی خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین، سرهنگ «سامع خورشاد» گفت: پویش سراسری «خرید امن» با هدف جلوگیری از کلاهبرداری‌های اینترنتی و آگاه‌سازی شهروندان با این نوع کلاهبرداری‌ها و همچنین نحوه خریدهای امن آنلاین به مدت یک ماه از یکم تا پایان مرداد ماه در شهر ساری برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: با اجرای این طرح در فضای مجازی جلوگیری از کلاهبرداری‌های اینترنتی در خریدهای آنلاین، افزایش سواد سایبری کاربران، استفاده مناسب و مؤثر از فضای مجازی در خانواده‌ها و همچنین ایجاد جریان گفتمان سواد فضای مجازی مبتنی بر آموزش‌های پیشگیری از جرائم سایبری در سطح کشور و استان را دنبال می‌کنیم.

رئیس پلیس فتای مازندران خاطرنشان کرد: ارتقاء آگاهی‌های اجتماعی در خصوص شیوه درست خرید امن در فضای مجازی و افزایش سطح دانش و مهارت استفاده مناسب و مؤثر از این فضا، افزایش مطالبه اجتماعی و رسانه‌ای برای پیاده‌سازی فرآیندهای پیشگیری از وقوع جرم در سکوهای فعال، تشویق کاربران به استفاده از سکوها و خدمات پرداخت خرید امن و ضمانت خرید و همچنین داشتن سواد سایبری لازم در هنگام خریدهای اینترنتی در بین کاربران شبکه‌های اجتماعی از اهداف اصلی این پویش است.

سرهنگ خورشاد نقش رسانه‌های کشوری و استانی را در امر اطلاع‌رسانی پویش خرید امن مهم برشمرد و گفت: با توجه به گستردگی فضای مجازی، رسانه‌ها در این پویش نقش مهمی را در آگاه‌سازی کاربران فضای مجازی برای خرید امن خواهند داشت.

رئیس پلیس فتا استان مازندران تصریح کرد: به شهروندان و کاربران فضای مجازی توصیه می‌شود که حتما نکات لازم در خصوص خریدهای اینترنتی را رعایت کرده و در صورتی که با موارد مجرمانه و مشکوک مواجهه شدند مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir یا با شماره تماس ۰۱۱۲۱۸۲۴۷۱۵ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا گزارش کنند.