همشهری آنلاین: رییس مرکز کنترل ترافیک شهر تهران به دولت پیشنهاد داد برای کاهش حجم ترافیک شهر در مهرماه، ساعت آغاز به کار بانک‌ها و مدارس 7:30، ادارات8:30 و اصناف9:30 تعیین شود.

رییس مرکز کنترل ترافیک شهرداری تهران در پی مصوبه دولت مبنی بر  آغاز به کار بانک‌ها و مدارس در ساعت 8:30 و بانک‌ها از ساعت 9 صبح، خواستار تغییر این برنامه برای کاهش حجم ترافیک در ساعت‌های پرتردد شد. 

 به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران، مسعود نعمت‌الهی در جلسه ستاد مهر رمضان که با حضور مسوولان سازمان حمل‌و‌نقل و ترافیک، رییس راهنمایی و رانندگی تهران و مسوولان مرتبط از آموزش و پرورش و سایر سازمان‌ها برگزار ‌شد، گزارشی از عملکرد ترافیکی شهر ارائه ‌داد.

او با بیان اینکه در سال گذشته ساعت شروع به کار مدارس و بانک‌ها ساعت 8:30 و ادارات 9 تعیین شده بود، تصریح کرد: تجربه سال گذشته نشان داد پیک ترافیکی در روزهای اول مهرماه، از ساعت 7:15 تا 9:15 است که کنترل آن برای ما بسیار دشوار بود.»

او گفت: «بنا بر مشاهدات ما، سال گذشته علاوه بر 30 درصد اضافه بار ترافیکی که به طور معمول از شروع آغاز به کار مدارس به وجود می‌آید به دلیل شروع نامناسب ساعت کاری ادارات و بانک‌ها 5 درصد نیز به این بار ترافیکی افزوده شده بود.»

او در توضیح این مطلب گفت: «مهرماه سال گذشته زمان آغاز به کار ادارت ساعت 9 اعلام شده بود که با توجه به همزمانی آن با ساعت کاری اصناف و  کسبه موجب تشدید ترافیک شهری در ساعات شلوغی شده بود.»

نعمت‌اللهی گفت: در حالتی که زمان آغاز به کار مدارس، ادارات و بانک‌ها مطابق پیشنهاد ما باشد، پیک بعدازظهر هم تقسیم می‌شود و قبل از افطار مشکل خاصی نخواهیم داشت.

نعمت‌الهی تاکید کرد: پیشنهاد مرکز کنترل ترافیک تهران حاصل یازده ماه تحلیل آماری و کار کارشناسی بر ترافیک و زمان‌های شلوغ آن بوده است.