محقق اصلی کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی رازی کووپارس، نتایج به دست آمده از مراحل اول و دوم کارآزمایی بالینی این واکسن ایرانی را بسیار امیدوارکننده دانست و از آماده بودن نتایج آن خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر سعید کلانتری متخصص بیماری‌های عفونی و محقق اصلی کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی رازی کووپارس اظهار داشت: محققان ایرانی با تمام توان و ظرفیت در تلاش هستند تا محصولی ایمن، بی خطر، موثر و با کمترین عارضه را در اختیار هموطنان قرار دهند.

وی تاکید کرد که ما باید نتایج صحیح، متقن و علمی را به دست آوریم تا به طور دقیق مشخص شود، این واکسن ایرانی موثر، کارا و همچنین عوارض ناچیزی دارد و سپس آن را به جامعه عرضه کنیم.

این محقق افزود: تاکنون نتایج به دست آمده از واکسن رازی بسیار خوب بوده و امیدواریم فاز سوم را به همین خوبی انجام دهیم تا بتوانیم قولی که بابت تولید ۵ میلیون دوز این واکسن را به هموطنان دادیم، محقق کنیم.

کلانتری به ظرفیت اسمی این واکسن اشاره کرد و گفت: تولید حدود ۵ میلیون دوز واکسن رازی کوو پارس در حال انجام است که این میزان تولید تا پایان شهریور یا اوایل مهر ماه محقق می‌شود. 

برچسب‌ها