تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۷

اعضای شورای ششم مرکز مازندران با انتخاب سرپرست برای شهرداری، جواد طالبی شهردار ساری را برکنار کردند و مسئولیت این شهرداری را به گزینه مد نظر خود سپردند.

به گزارش همشهری آنلاین، منتخبان شورای ششم ساری امروز –پنجشنبه- در نخستین نشست رسمی خود و پس از مراسم تحلیف، «محمدحسین قبادی» را به عنوان سرپرست شهرداری ساری معرفی و «جواد طالبی» که از ۱۹ اردیبهشت پس از ۳ ماه سرپرستی «حمیدرضا مرادی» مسئولیت شهرداری را به عهده گرفته بود را از این مسئولیت کنار گذاشتند.

قبادی در این جلسه توانست ۵ رأی از ۹ رأی شورای ساری را کسب کند و به عنوان سرپرست شهرداری انتخاب شود تا در صورت تایید از سوی وزارت کشور به عنوان چهل‌وپنجمین شهردار ساری معرفی شود.

وی از کارکنان شهرداری ساری است و در کارنامه شغلی او مسئولیت‌هایی از جمله معاون شهرسازی منطقه یک، شهردار منطقه ۲ و معاون شهرسازی شهرداری ساری ثبت شده است.

در این جلسه انتخابات هیئت رئیسه شورای ساری نیز برگزار شد که پرویز شعبانی توانست با بیشترین آرا به مدت یک سال ریاست شورای شهر ساری را بر عهده بگیرد. سبحان بخشی به عنوان نائب رئیس، سید حسین یوسفی به عنوان منشی اول و شهرام ایرجی به عنوان منشی دوم و سید حسن احمدی به عنوان خزانه‌دار انتخاب شدند. همچنین سبحان بخشی و سید حسین یوسفی به عنوان نمایندگان شورای شهر ساری در شورای شهرستان برگزیده شدند.

نخستین نشست رسمی شورای ششم ساری امروز با حضور فرماندار ساری پس از ماه‌ها تعطیلی شورای ساری برگزار شد. شورای شهر ساری ۱۷ دی پارسال پس از چند ماه کش و قوس و بازداشت همه اعضای شورای پنجم از تیر تا دی ۱۳۹۹ رسماً با حکم وزارت کشور منحل شده بود و اختیارات پارلمان شهری ساری طبق قانون به طور کامل به استاندار مازندران واگذار شد. به همین دلیل هیچ جلسه‌ای از پاییز پارسال تا امروز در صحن شورای ساری برگزار نشده بود.

۳۱ تیر نایب رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای کشور در نامه ای به رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای مازندران نام پنج تن از اعضای منتخب که صلاحیت نهایی ان ها تایید نشده بود را اعلام کرد که سید ذوالفقار شریفی و سبحان بخشی دو عضو منتخب شورای ششم ساری نیز در بین این افراد قرار داشتند. با این حال این دو عضو امروز در مراسم تحلیف حضور داشتند و برای انتخاب شهردار رأی دادند. این در حالی است که مراسم تحلیف شورای ششم شهر امامزاده عبدالله(ع) از توابع آمل به دلیل قرار داشتن نام محمدرضا خاکپور منتخب اول شورای ششم این شهر در بین پنج نفر اعلام شده توسط هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای کشور برگزار نشد و به گفته فرماندار این شهرستان، تا زمان مشخص شدن تکلیف نهایی این عضو از سوی وزارت کشور مراسم تحلیف برگزار نخواهد شد.