همشهری آنلاین: حدود ۴۶ شرکت در وزارت نفت تا کنون، در همسویی با اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ واگذار شده است.

 این سخن غلامحسین نوذری است که خبرگزاری شانا آن را روز شنبه ۹ شهریور منتشر کرده است.

وی در جمع خبرنگاران با اشاره به این که  پتروشیمی رازی و پالایشگاه نفت اصفهان از واگذاری‌های شاخص و سهام پالایشگاه تبریز نیز، کاملا آماده واگذاری شده‌اند، گفت: در طول برنامه‌های چهارم و پنجم توسعه اقتصادی کشور، کل شرکت‌های قابل واگذاری صنعت نفت شامل شرکت‌های گاز استانی، پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌های نفت و گاز واگذار خواهند شد.

نوذری تصریح کرد: با واگذاری زنجیره‌هایی از پتروشیمی و گاز، امکان رقابت مطلوب‌تر در عرصه بازارهای بین‌المللی و افزایش قدرت چانه زنی این مجموعه‌ها فراهم خواهد شد.

وی همچنین درباره طرح هدفمند کردن یارانه‌ها گفت: بدون شک هدفمند کردن یارانه‌های انرژی یکی از محورهای این طرح در کشور است که موجب کاهش و بهینه شدن مصرف حامل‌های مختلف انرژی در کشور خواهد شد.

او با تاکید بر این نکته که روند کندی برای واگذاری سهام شرکت‌های مختلف صنعت نفت دیده نمی‌شود، تصریح کرد: واگذاری شرکت‌های صنعت نفت با توجه به حجیم بودن آنها به حجم نقدینگی بازار، نیاز و شرایط اقتصادی خریداران سهام بستگی دارد.

وزیر نفت در مورد واگذاری یک جای سهام شرکت‌های ملی صنایع پتروشیمی و گاز نیز توضیح داد: این یک ایده بوده که در حال بررسی است، اما با سازمان خصوصی‌سازی برای واگذاری یکپارچه این دو شرکت در حال مذاکره هستیم.