کره جنوبی در میانه اوج‌گیری کرونا در این کشو و کمبود واکسن، روز سه‌شنبه مجوز آغاز مرحله سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونای ساخت شرکت داخلی «اس کی بیوساینس» را صادر کرد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز در کارآزمایی بالینی واکسن GBP510، نخستین واکسن‌ نامزد شده کرونا تولید داخلی کره جنوبی، ایمنی‌زایی و بی‌خطر بودن این واکسن با واکسن تاییدشده آسترازنکا مقایسه خواهد شد.

در این کارآزمایی ۳۹۹۰ نفر بزرگسال دو دوز واکسن تجربی کره‌ای و ۹۹۰ نفر دو دوز  واکسن آسترازنکا را با فاصله چهار هفته دریافت خواهند کرد.

شرکت «اس‌کی بیوساینس» (SK BioScience) نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد کارآزمایی اولیه این واکسن در ۸۰ فرد بزرگسال سالم که دو دوز این واکسن پروتئین‌پایه را دریافت کرده بودند، نشان‌دهنده ایجاد آنتی‌بادی‌های خنثی‌کننده بر ضد ویروس بوسیله آن است.

این شرکت در عین حال واکسن‌های کرونای آسترازنکا و نواواکس را هم در کره جنوبی تولید می‌کند.

کره جنوبی تا به حال ۲۱۳۹۸۷ مورد عفونت کرونا و ۲۱۳۴ مورد مرگ ناشی از آن گزارش کرده است. این کشور ۵۲ میلیون نفری ۱۵.۴ درصد جمعیتش را به طور کاملا عمدتا با استفاده از واکسن‌های آسترازنکا، فایزر و مدرنا واکسینه کرده است.

شرکت «‌اس‌کی بایوساینس» دومین شرکتی در جهان است که کارآزمایی مقایسه واکسن تولیدی‌اش را با واکسن‌های تاییدشده قبلی انجام می‌دهد. شرکت زیست‌فناوری والنوا (Valneva) نیز واکسن کرونای تولیدی‌اش را در یک کارآزمایی بالینی با واکسن آسترازنکا مقایسه می‌کند.