همشهری آنلاین: عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری و مرکز تقویم دانشگاه تهران گفت: کارشناسان احتمال قوی می‌دهند که غروب 29 شعبان (یکشنبه) هلال ماه مبارک رمضان قابل رویت نباشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران - تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا موحدنژاد در گفت‌وگو با خبرنگار فقه و حقوق ایسنا، در مورد وضعیت استهلال ماه مبارک رمضان و اقداماتی که در این زمینه صورت می‌گیرد، تصریح کرد: ان‌شاءالله حدود 100 گروه برای استهلال به نقاط مختلف کشور اعزام می‌شوند که برخی از این گروه‌ها با آمادگی بیشتر و ابزارهای قوی‌تر در استان‌هایی مانند فارس، اصفهان، خراسان و تهران مستقر خواهند شد.

وی افزود: کارشناسان احتمال قوی می‌دهند که غروب 29 شعبان (یکشنبه) هلال ماه مبارک رمضان قابل رویت نباشد زیرا هلال، هلال ضعیفی است و احتمال می‌رود که رویت آن با ابزارهای قوی هم منتفی باشد؛ البته تلاش‌های لازم برای رویت هلال در این روز هم صورت خواهد گرفت.

عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری، احتمال آن را که روز مقرر در تقویم (سه‌شنبه) به عنوان روز اول ماه مبارک رمضان اعلام شود، قوی‌تر برشمرد و خاطرنشان کرد: اگر هلال ماه در غروب یکشنبه رویت نشود، روز مقرر در تقویم (سه‌شنبه) اولین روز ماه مبارک رمضان خواهد بود.

موحدنژاد همچنین با بیان اینکه اختلاف نظر در اعلام روز اول ماه از سوی مراجع یک اختلاف نظر فقهی است، افزود: اگر راهکاری برای حل اختلاف نظرات فقهی در سایر موارد وجود داشته باشد، در مورد این امر نیز وجود خواهد داشت.