تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۰

البرز از آسیب‌پذیرترین استان‌های کشور در مواجهه با کروناست و از زمان شیوع این بیماری تا کنون ۵۱۹۵ نفر از البرزنشینان جان خود را بر اثر این بیماری از دست داده‌اند.

به گزارش همشهری، البرز از مهاجرپذیرترین استان‌های ایران است. این مساله باعث شده تا البرز مقصد و مبدا مسافرت‌های بسیاری در کشور شود. همچنین البرز به عنوان کریدور استان‌های شمالی و غربی به پایتخت شناخته می‌شود و روزانه مسافران زیادی در محورهای این استان در حال تردد هستند که مسائل یاد شده میزان آسیب‌پذیری البرز را در برابر بیماری کرونا به شدت بالا برده است.

در این مدت با وجود تلاش شبانه‌روزی کادر درمان استان، بارها شاهد افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا هستیم که این مشکل دلایل متعددی را به همراه دارد. برگزاری مراسم و برنامه‌های اجتماعی مختلف، رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی و انجام سفرها از عمده دلایل شیوع بیشتر کرونا بین البرزنشینان است. بی‌توجهی به دستورهای ستاد مبارزه با کرونا و بی‌نظمی در برنامه‌های اجرایی در کل باعث شده، این ویروس در استان همچنان جولان بدهد و جان بگیرد و بدترین وضعیت در این شرایط این است که هیچ کس خود را در عدم توفیق در ریشه‌کنی این بیماری مقصر نمی‌داند و توپ تقصیر را به زمین دیگری می‌اندازد. البته با نگاهی به آمار نگران کننده مرگ و میر و تعداد مبتلایان در استان نشان می‌دهد که مقصر واقعی کیست. آمارها می‌گویند همه مقصر هستند.

 در آخرین آمارهای ارائه شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی کرج باز شاهد جانباختن تعدادی از هم‌استانی‌ها براثر این بیماری است و این در حالی است که بنا به گفته برخی کارشناسان موج سنگین‌تری در راه است زیرا تعطیلات اخیر نه‌تنها باعث کاهش تردد افراد در سطح شهرها نشده بلکه بر میزان اجتماعات و سفرها افزوده است.

فوت ۳۲ کرونایی دیگر در البرز

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز امروز اعلام کرد: ۳۲ بیمار مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در این استان جان خود را از دست دادند.

محمد فتحی با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در البرز اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تعدادی با علائم مشکوک به بیمارستان‌های استان مراجعه کردند که از این تعداد ۱۵۹ نفر بستری شدند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۴۳۸ نفر شامل موارد قطعی، محتمل و مشکوک در بیمارستان‌های البرز بستری هستند، تصریح کرد: از این تعداد ۷۵۶ نفر بیمار قطعی کووید - ۱۹ هستند، همچنین طی این مدت ۱۳ بیمار کرونایی جان خود را از دست داده‌اند و مجموع جان‌باختگان به ۵۱۹۵ نفر رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز مجموع موارد بستری شامل قطعی، محتمل و مشکوک در البرز از ابتدای شیوع کرونا تا به امروز را ۶۰ هزار و ۳ نفر اعلام کرد و متذکر شد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۵۳ هزار و ۳۵۱ نفر از مراکز درمانی ترخیص شده‌اند.