مشاوران ارشد پزشکی دولت یونان روز دوشنبه توصیه کردند گروه‌های از افراد آسیب‌پذیر دچار بیماری‌های زمینه‌ای در میانه گسترش عفونت‌ با سویه‌ی دلتا دوز سوم یادآور واکسن کرونای از نوع mRNA بزنند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز رئیس کمیته ملی واکسیناسیون یونان به خبرنگاران گفت در صورتی که تزریق دوز یادآور با واکسن‌های کرونا از نوع mRNA (مانند واکسن فایزر) به تایید دولت برسد، تجویز این واکسن‌ها از هفته اول سپتامبر  (اواسط شهریور) آغاز خواهد شد.

ماریا تئودوریودو گفت: «این دوز سوم چهار هفته پس از دوز دوم به گروه‌های در معرض خطر بالای بیماری شدید کووید-۱۹ تزریق خواهد شد.

به گفته او، افرای که پیوند عضو شده‌اند یا دچار نارسایی کلیوی هستند، بیماران دارای سرطان یا افراد دچار نقصان دستگاه ایمنی از جمله گروه‌های آسیب‌پذیر هستند.

یونان در ماه ژوئیه (تیر) واکسیناسیون کرونای کودکان ۱۲ تا ۱۵ ساله را برای حفاظت از خودشان و بستگانشان در آستانه شروع سال تحصیلی جدید در ماه سپتامبر (شهریور) شروع کرد.

یونان روز دوشنبه ۲۶۲۸ مورد جدید عفونت کرونا و ۳۴ مرگ ناشی از آن را گزارش کرد که به این ترتیب شمار کل عفونت‌ها از آغاز پاندمی در این کشور به ۵۶۱۸۱۲ مورد و شمار مرگ‌های ناشی از آن به ۱۳۴۲۲ مورد رسید.

یونان جمعیتی ۱۱ میلیون نفری دارد و حدود ۶۳ درصد جمعیت این کشور به طور کامل واکسینه شده‌اند. یونان امیدوار است پوشش واکسیناسیون را تا پاییز به ۷۰ درصد برساند.