مهدی ربوشه : حالا هواداران تیم اول منطقه پامپلونا برای خرید پیراهن جواد نکونام و مسعود شجاعی شوق زیادی از خود نشان می‌دهند و این علاقه حاصل نمایش خیره‌کننده دو ستاره ایرانی در شب‌نخست رقابت‌های لالیگا است.

آنجا که بازیکن تازه وارد اوساسونا یعنی مسعود شجاعی مدافعان ویارئال را مجبور به خطای پنالتی می‌کند و البته نکونام با به ثمر رساندن تک گل اوساسونا هواداران این تیم را راضی از ورزشگاه به خانه می‌فرستد.

گزارش سایت اوساسونا از عملکرد بازیکنان ایرانی

درحالی که درخشش لژیونرهای ایرانی اوساسونا این تیم را در قدم اول رقابت‌های لالیگا از شکست خانگی نجات داد، سایت باشگاه اوساسونا نفوذ کم‌نظیر مسعود شجاعی در محوطه جریمه ویارئال را ستود.

وب‌سایت اوساسونا در این باره نوشت: «نفوذ کم‌نظیر مسعود شجاعی در محوطه جریمه و گرفتن یک پنالتی برای اوساسونا از او چهره‌ای بسیار محبوب درمیان هواداران ساخت. وی با حرکتی مثال‌زدنی وارد محوطه جریمه ویارئال شد و مدافعین حریف را به واکنش وادار کرد. جواد نکونام دیگر ایرانی اوساسونا نیز این حرکت زیبا را به سرانجام رساند و با ضربه پنالتی گل تساوی را ثبت کرد.

هواداران اوساسونا ساعت‌ها پس از اتمام بازی با وجود تساوی خانگی در خیابان‌های اطراف رینو دناوارا جشن گرفتند.» وب‌سایت اوساسونا شرایط بازی مقابل ویارئال را اینگونه تحلیل کرد؛ «قدم اول برای ما خیلی مهم بود و باید حساب شده برداشته می‌شد. بازیکنان نیز کمی محتاط عمل کردند که منطقی به نظر می‌رسید.» جمعیتی حدود 16 هزار نفر در ورزشگاه خانگی اوساسونا تیمشان را مقابل ویارئال تشویق می‌کردند.

جواد نکونام این فصل شروع بسیار خوبی را تجربه می‌کند. برخلاف فصل گذشته که با آن مصدومیت وحشتناک روبه‌رو شد. هافبک باهوش فوتبال کشورمان در دقیقه 69 برای اوساسونا گلزنی کرد. گلی که در واقع جبرانی بود برای گل خورده دقیقه 54 که سنا از روی یک ضربه ایستگاهی به ثمر رسانده بود. از سویی دیگر مسعود شجاعی نیز در نخستین نمایش این فصل‌اش توانست نظر مثبت سرمربی اوساسونا را به خود جلب کند.

رضایت سیگاندا از شجاعی و نکونام

سرمربی تیم اوساسونا تلاش بازیکنان تیمش در بازی برابر ویارئال را قابل تقدیر دانست و گفت:‌ «تیم با‌کیفیتی روبه روی ما قرار گرفته بود. همیشه بازی کردن مقابل آنها سخت‌است. چون جدی و منظم کار می‌کنند. سیگاندا اعتراف کرد که تیمش در دقایقی از بازی دچار تردید و سردرگمی شده بود.» وی‌ گفت: «ما بازی را خوب شروع کردیم و البته در پایان هم بازی را به خوبی به پایان بردیم.

بازی اوساسونا برابر ویارئال اما پر از جدال‌های نفر به نفر بود. دیداری پرتنش که در آن موقعیت‌های زیادی به دست نیامد.این درحالی بود که دو تیم 10 نفره به کار خود ادامه دادند.»

سیگاندا در پاسخ به این سئوال که آیا ذخیره‌های اوساسونا ایده‌های شما را در زمین بازی پیاده کردند، تاکید کرد: «صددرصد تعویض‌های ما به تیم جان تازه‌ای بخشید.»
سیگاندا با اشاره به نقش مهم بازیکنانی چون نکونام و شجاعی گفت: «رقابتی که بین بازیکن‌های تیم برای بازی کردن وجود دارد، بسیار مثبت است. ما پس از تساوی در موقعیت خوبی قرار داشتیم. اما اخراج میگوئل فلانیو کمی ما را به زحمت انداخت.» سیگاندا همچنین به گل سنا اشاره کرد؛ «واقعیت این است که گل مارکو سنا تماشایی بود.» وی که مسعود شجاعی را در دقیقه 60 به جای کیکه‌سولا به بازی آورد عملکرد بازیکنان ذخیره‌اش را جالب توجه خواند.

نکونام و شجاعی امروز در تهران

2 تن از لژیونرهای اروپایی بامداد دیروز برای حضور در اردوی تیم ملی به تهران بازگشتند و
3 لژیونر نیز امروز عازم تهران می‌شوند. آندرانیک تیموریان و وحید هاشیمان روز گذشته برای شرکت در اردوی تیم ملی وارد تهران شدند.

جواد نکونام که در اولین بازی اوساسونا در لالیگا با به ثمر رساندن پنالتی این تیم را از شکست مقابل ویارئال نجات داد نیز به همراه مسعود شجاعی دیگر همبازی خود امروز به تهران باز‌می‌گردد.

شجاعی: وقتی جواد پنالتی را می‌زد  چشمهایم را بستم

مسعود شجاعی درباره اولین حضور خود در رقابت‌های لالیگا می‌گوید: «سیگاندا در بازی‌های دوستانه به من فرصت خودنمایی داده بود. در این بازی هم در فهرست 18 نفره قرار گرفتم. حدس می‌زدم که نیمه دوم من را به بازی بفرستد.»

این بازیکن ضمن قدردانی از اعتماد سرمربی اوساسونا ادامه می‌دهد: «این مسئله خیلی مهم است که سیگاندا به من فرصت داد. من که تجربه بازی کردن در لالیگا را نداشتم. به نظرم نمایش بدی نبود اما از خودم بیش از اینها انتظار دارم.»

مسعود شجاعی همچنین درباره جو ورزشگاه خانگی اوساسونا می‌گوید: «بعد از اینکه دروازه ما باز شد، جو ورزشگاه آرام شد. انگار هواداران چندان از عملکرد ما راضی نبودند. اما همه چیز به یکباره تغییر کرد. آنها منتظر گل بودند، ما هم خواسته‌شان را برآورده کردیم.»
اما شجاعی در واکنش به گل جواد نکونام حرف‌های جالب توجهی دارد.

او می‌گوید: «برایم جالب بود  که جواد نکونام با اراده و اطمینان خاصی پشت ضربه پنالتی ایستاد. ضربه سرنوشت‌سازی بود. مخصوصاً اینکه اگر به گل تبدیل نمی‌شد اوساسونا بازی را می‌باخت. وقتی جواد ضربه را زد، چشمهایم را بستم. بعد از چند لحظه فقط می‌دانستم که باید به‌سمت جواد بروم و در خوشحالی او خودم را شریک کنم. او پنالتی‌زن اول تیم ماست و من از این بابت خیلی خوشحالم.»