۳تیم مدعی آخر هفته را با رضا اسدی، شهباززاده و قاسمی‌نژاد سپری کردند. حالا پرسپولیس فقط مهاجم می‌خواهد و سپاهان دروازه‌بان و هافبک، اما وضعیت استقلال هنوز نامشخص است.

همشهری‌آنلاین - امیرحسین اعظمی

پنجشنبه و جمعه، ۲‌روز پرالتهاب برای هواداران استقلال و پرسپولیس بود و هر دو باشگاه از ۲‌خرید جدیدشان رونمایی کردند تا رقابت جذاب آنها در فصل نقل‌وانتقالات ادامه داشته باشد. استقلال پنجشنبه‌شب از امین قاسمی‌نژاد به‌عنوان خرید جدیدش رونمایی کرد تا بعد از جدایی شیخ دیاباته و مهدی قائدی، دغدغه‌های فرهاد مجیدی برای خط حمله کمتر شود. ظهر دیروز هم رضا اسدی با عقد قراردادی یکساله به عضویت پرسپولیس درآمد تا به‌نوعی جانشین احمد نوراللهی در این تیم شود.

هایجک در هایجک

از صبح روز پنجشنبه اخباری در رسانه‌ها و صفحات مجازی منتشر شد مبنی بر اینکه قرار است پرسپولیس امین قاسمی‌نژاد را جذب کند. این در حالی است که فرهاد مجیدی چند روز پیش گفته بود مهاجم فصل قبل پدیده در فهرست مورد نظر او قرار ندارد. همین موضوع باعث شد تا قاسمی‌نژاد مذاکرات فشرده‌ای را با پرسپولیس انجام دهد و حتی جعفر سمیعی و ابراهیم شکوری هم عصر پنجشنبه راهی باشگاه پرسپولیس شدند تا خیلی‌ها این انتقال را قطعی بدانند. با گذشت چند ساعت اما همه‌چیز تغییر کرد و قاسمی‌نژاد به سعادت‌آباد رفت تا با چرخشی عجیب به‌صورت رسمی پیراهن استقلال را برتن کند. قاسمی‌نژاد البته در نیم‌فصل گذشته به این موضوع اشاره کرده بود که از بچگی طرفدار استقلال بوده ولی صحبت‌های مجیدی باعث ناراحتی این مهاجم شده بود و همین موضوع باعث شد قاسمی‌نژاد با مسئولان پرسپولیس مذاکره کند. البته او بعد از عقد قرارداد با استقلال به این موضوع اشاره کرد که با فرهاد و فرزاد مجیدی صحبت کرده و سوءتفاهمات در این زمینه برطرف شده است. درحالی‌که شایعاتی هم درخصوص عدم‌مذاکره پرسپولیس با قاسمی‌نژاد عنوان شده بود، یکی از مدیران پرسپولیس به خبرنگار همشهری ورزشی گفت: «ما در همه موارد با قاسمی‌نژاد به توافق رسیدیم ولی احتمالا این بازیکن به‌دلیل دریافت پیشنهاد مالی بهتر به استقلال رفته است. اگر بحث استقلالی یا پرسپولیسی‌بودن برای این بازیکن مهم بود، قاسمی‌نژاد با ما مذاکره نمی‌کرد.» در هر صورت استقلال بازیکنی را که در اردوگاه رقیب می‌دید، در نهایت به سمت خودش کشاند.

اسدی سرانجام پرسپولیسی شد

پرسپولیس بعد از اتفاقات روز پنجشنبه، تلاش زیادی کرد تا هوادارانش را آرام کند و سرانجام رضا اسدی روز گذشته به پرسپولیس پیوست. نکته عجیب عقد قرارداد یکساله با این بازیکن بود و به‌نظر می‌رسد پرسپولیس در مذاکره با اسدی در موضع قدرت نبوده که نتوانسته قرارداد ۲یا ۳ساله با این بازیکن امضا کند. البته اسدی در این‌باره گفته: «قرارداد یکساله است اما می‌خواهم اینجا بمانم و دلیلی ندارد فکر کنم که یکساله ببندم یا ۱۰ساله! می‌خواهم اینجا بمانم و اگر یکساله بستم به این خاطر بود که نمی‌خواستم کسی معطل شود و مذاکرات طولانی شود...» او درباره رقم قراردادش هم توضیح داده: «رقم ۱۵میلیارد را تکذیب می‌کنم... رقمی که همینطوری بیرون آمده نمی‌دانم درباره‌اش چه باید بگویم. شاید یک نکته و یک مثالی بوده و شاید یک‌سری این حاشیه را درست کردند. هواداران ما فهمیده هستند و می‌دانند این اعداد مسخره است.» پرسپولیسی‌ها بعد از این خرید مهم در خط میانی، به سراغ خط حمله می‌روند تا با توجه به عدم‌جذب شهباززاده و قاسمی‌نژاد، یک مهاجم دیگر را به تیم خود اضافه کنند.

جدایی ۴بازیکن از استقلال

دیروز احمد مددی، مدیرعامل استقلال با حضور در برنامه ورزش‌ومردم از جدایی ۴بازیکن این تیم خبر داد که حرف‌های او بازتاب زیادی در صفحات مجازی داشت. مددی در ارتباط با وضعیت ارسلان مطهری و فرشید اسماعیلی، گفت: «این دو بازیکن در لیست تمدید قراردادها حضور ندارند! سرمربی محترم نظری روی این عزیزان ندارد و احتمال جدایی‌شان زیاد است.» مددی با بیان اینکه داریوش شجاعیان هم از همان ابتدا در لیست مجیدی نبود، درخصوص آخرین وضعیت مسعود ریگی، گفت: «ایشان عدد بالایی را برای تمدید قرارداد به ما پیشنهاد کردند که توان پرداختش را نداریم.» به‌نظر می‌رسد ریگی هم بعد از اینکه با استقلال به مشکل خورده، در نهایت سر از سپاهان درمی‌آورد. در عوض مدیرعامل استقلال حضور جعفر سلمانی و لوسیانو پریرا در این تیم را قطعی دانست.

آقای گل در اصفهان ماند

سپاهان در ادامه روند مثبتش در فصل نقل‌وانتقالات، سجاد شهباززاده را هم حفظ کرد و قرارداد این بازیکن به‌مدت یک فصل دیگر تمدید شد. نویدکیا قصد دارد در فصل آینده از این بازیکن به‌عنوان وینگر و از شهریار مغانلو به‌عنوان نوک حمله استفاده کند. به این ترتیب خط حمله ۳نفره سپاهان با محمدرضا حسینی، مغانلو و سجاد به یکی از قوی‌ترین خطوط حمله در لیگ۲۱ بدل خواهد شد. این در حالی است که محمدرضا خلعتبری هم یک فصل دیگر در سپاهان ماندنی شده و مسئولان این باشگاه در روزهای آینده از چند خرید دیگر هم رونمایی خواهند کرد. احتمالا خط هافبک این تیم نیز با حضور مسعود ریگی پشت سر رفیعی، احمدزاده، سلمانی و کریمی کامل خواهد شد.

منبع: همشهری آنلاین