همشهری آنلاین: رئیس شورای کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار تهران از مطرح بودن دو گزینه اصلی برای دبیرکلی این شورا خبر داد.

به گزارش اطلاع رسانی بورس تهران، اکبر زرگانی نژاد با بیان این مطلب گفت: اعضای شورای کانون کارگزاران با دقت و وسواس زیادی در حال بررسی سوابق و توانایی‌های این افراد هستند تا شخص اصلح تر به دبیرکلی این شورا برگزیده شود.[مفاهیم: کارگزار بورس]

وی خاطر نشان کرد: انتخاب دبیرکل شورای کانون، یکی از مهم‌ترین بخش‌های جلسات آتی شورا خواهد بود تا هر چه سریع‌تر دبیرکل انتخاب شود.

رئیس شورای کانون کارگزاران بورس و ارواق بهادار به وظیفه خطیر دبیرکل این شورا اشاره کرد و گفت: دبیرکل وظایف و مسئولیت‌های فراوانی را در کانون برعهده دارد.

مدیرعامل شرکت کارگزاری امین سهم افزود: دبیرکل باید ۳ وظیفه اصلی کانون درخصوص سهامداران، ارتباط نزدیک با سازمان بورس و اوراق بهادار و شرکت بورس اوراق بهادار تهران و کارگزاران به عنوان اعضا را به نحو احسن انجام دهد.

وی پیگیری مطالعات و تحقیقات کارگروه‌های کانون، برگزاری دوره‌های آموزشی، تفاهم با سازمان برای برگزاری آزمون‌ها، نظارت بر اعضا و اجرای برنامه‌های ۳ ساله کانون را از دیگر وظایف دبیرکل شورای کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار اعلام کرد.

علی اصغر کبوته، دومین دبیرکل شورای کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار اواخر ماه گذشته از سمت خود استعفا کرد.