همشهری آنلاین: با هدف توسعه حمل و نقل عمومی و تسهیلات عبوری برای شهروندان تا پایان برنامه پنجساله شهر تهران دارای 74 پایانه حمل و نقل عمومی می‌شود.

به گزارش سما به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک مهندس بهنام خشنودی قائم مقام معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اعلام مطلب فوق در مراسم بهره برداری از پنجمین پایانه شمال تهران که به نام علیرضا افشار صبح روز – سه شنبه 12شهریور ماه – به بهره برداری رسید اظهار داشت: طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر تهران با هدف رفع مشکلات ترافیکی و ساماندهی شبکه عبوری تصویب و مقرر شد سهم حمل و نقل عمومی تا سال 1404 به 75 درصد برسد.

وی گفت: در این برنامه تعیین شده است که 25 درصد حمل و نقل به شرکت واحد اختصاص یابد که  22 درصد با اتوبوس و 3 درصد با مینی بوس انجام شود.

مهندس خشنودی افزود: در این طرح 19 سیستم خروجی آماده شده که یک سیستم آن به اتوبوسرانی اختصاص یافته تا در برنامه پنج ساله مد نظر قرار گیرد و یک بخش از سیستم خروجی نیز به بحث احداث پارکینگ‌ها و پایانه‌ها بعنوان یکی از مولفه‌های اساسی حمل و نقل عمومی مربوط می‌شود که در مسیر ایستگاه‌های مترو، تاکسی، اتوبوسرانی و ... بعنوان تغذیه کنندگان سیستم حمل و نقل احداث شود.

مهندس محمد احمدی بافنده شهردار منطقه یک نیز در این مراسم خاطر نشان کرد: پایانه شهید افشاربا فعالیت فرامنطقه ای در محل تلاقی منطقه به غرب، شرق، جنوب و شمال واقع شده است و با راه اندازی آن که ظرفیت 100 تا 200 دستگاه اتوبوس را دارد علاوه بر کاهش ترافیک خیابان ولیعصر(عج) شهروندان محله‌های اطراف می‌توانند بدون مراجعه به پایانه تجریش از امکانات موجود و مسیرهای این پایانه استفاده کنند.

مهندس احمدی بافنده با اشاره به راه اندازی خط یک مترو تا پایان سال جاری و ایستگاه مترو در پل رومی اظهار داشت: به منظور ایجاد تسهیلات لازم برای مسافرین، بازار میوه و تره بار قیطریه واقع در بلوار صبا به پایانه اتوبوسرانی و پارکینگ طبقاتی تبدیل می شود و با خریداری ساختمان تامین اجتماعی در خیابان شریعتی نیز پایانه دیگری در این مسیر احداث می‌شود.

وی افزود: شهرداری منطقه یک سعی دارد بخشی از خدمات شهری را به نام شهدا مزین نماید و نام گذاری این پایانه به نام شهید افشار نیز در این راستا انجام شده است