درخشش 2 بازیکن ایرانی اوساسونا باعث شد تا این تیم در اولین بازی لالیگا از یک شکست خانگی مقابل ویارئال نجات پیدا کند.

اوساسونا با یک گل از حریف عقب بود ولی شجاعی با ورودش به زمین پنالتی گرفت تا نکونام گل تساوی را وارد دروازه حریف کند.

 نکونام در گفت‌وگو با فوتبال ایران، ابتدا در خصوص بازی می‌گوید: «اصلاً دوست نداشتم که در اولین بازی آن هم در شرایطی که میزبان بودیم امتیاز از دست بدهیم ولی متأسفانه بدشانس بودیم. ما موقعیت‌های زیادی را از دست دادیم که اگر تبدیل به گل می‌شد خیلی راحت 3 امتیاز را می‌گرفتیم ولی خدا را شکر که نباختیم و حداقل یک امتیاز گرفتیم.»

نکونام که گل تساوی اوساسونا را وارد دروازه ویارئال کرد، در پاسخ به این سئوال که آیا در این فصل پنالتی‌زن اول اوساسونا هستی، می‌گوید: «بله، من پنالتی‌زن اول هستم و سیگاندا این وظیفه را به من محول کرده است. در بازی با ویارئال هم با اطمینان از اینکه توپ گل می‌شود پشت ضربه ایستادم و هیچ استرسی نداشتم.»

هافبک ایرانی اوساسونا در مورد عملکرد مسعود شجاعی در این بازی ادامه می‌دهد: «من قبلاً هم گفتم که شجاعی آینده درخشانی دارد و او در این بازی خیلی چیزها را ثابت کرد. مسعود پس از ورود به زمین جریان بازی را عوض کرد و نقش مهمی در تاکتیک تهاجمی تیم ما داشت.»

نکونام که پس از این بازی تمرینات اوساسونا را برای بازی ایران و عربستان ترک کرد، در مورد دیدار حساس تیم‌ملی می‌گوید: «به نظر من عربستان حریف خطرناکی است و قبل از هر چیزی باید مقابل این تیم حرفه‌ای و باهوش باشیم. ایران از لحاظ مهره‌ای خیلی قوی‌تر از عربستان است و اگر اتفاق خاصی نیفتد می‌توانیم با امتیاز این کشور را ترک کنیم.» نکونام در خصوص غیبت مهدوی‌کیا و علی کریمی در تیم‌ملی می‌گوید: «من به عنوان بازیکن در این مورد نظر نمی‌دهم چون تصمیم سرمربی تیم‌ملی از همه چیز مهمتر است.»