این بدان معنی است که اقتصاد مجازی فاقد جنبههای جدی اقتصاد واقعی است (مثلاً آواتارها درون زندگی و اقتصاد مجازی برای زنده ماندن نیازی به خرید غذا ندارند و معمولاً هیچ نیاز بیولوژیکی ندارند). اگرچه جهان مجازی و متاورس به سمتی درحرکت است که انسانها در جهت کسب منافع اقتصادی واقعی، وارد اقتصاد مجازی شده و با آن در تعامل هستند. علیرغم اینکه داستان از تبادلات درون بازیها آغازشده، امروز بخش بزرگی از آن فروش داراییهای دیجیتال و مجازی در قبال پول واقعی است.
در حال حاضر بزرگترین بخش اقتصاد مجازی درون بازیهای کامپیوتری و آنلاین یافت میشوند. درون بازیهای شبیهساز زندگی میتوان فعالیتهای اقتصادی مجازی را مشاهده کرد که رادیکالترین شکل اتصال جهان مجازی با دنیای واقعی هستند. با رشد روزافزون بازیهای ویدیویی آنلاین، اکنون تمام چشمها به اقتصادهای مجازی دوختهشده که در اطراف این جوامع مجازی اولیه در حال رشد و شکلگیری هستند.
هرروزه میلیونها نفر در سراسر کره خاکی، جهانهای مجازی را تجربه میکنند و شیوههای ارتباط آنها با این جهانهای مجازی و دیگر بازیکنان و ساکنان آن همواره به شکل غیرمنتظرهای در حال تغییر است. برای مثال قرنطینه جهانی طی شیوع کرونا باعث شده تا پرفروشترین بازی سایت Nintendo، (Animal Crossing) به مد روز تبدیل شود. بازیکنان پولهای واقعی را برای خرید لباس آواتارهای خود درون بازی هزینه میکنند. سایر بازیهای فوقالعاده محبوبی مانند Minecraft، Fortnite و Roblox هم به شبکههای اجتماعی قدرتمندی متشکل از میلیونها کاربر فعال تبدیلشدهاند.
منابع مجازی درون بازیها به شکل فزایندهای سرمایهگذاران زیرک را به خود جذب نمودهاند تا از فرصتها برای تولید پول واقعی استفاده کنند. گزارش اقتصاد مجازی از سوی موسسه L’Atelier نشان میدهد که بازیهای ویدیویی مدرن روشهای جدیدی برای پول درآوردن و ایجاد فرصتهای شغلی جدید و واقعی ارائه میکنند. ازاینرو کسانی که به بازیکنان حرفهای این بازی ها تبدیل میشوند (مثلاً کشاورزان دیجیتال)، درآمد و حقوقهای قابلتوجهی کسب میکنند. بازارهای مجازی دربازیهای ویدیویی، فعالیتهای اقتصادی بسیار واقعی ایجاد میکنند.
از دسامبر ۲۰۱۷ تا ژانویه ۲۰۱۸، بیش از ۳۴۳۵۶ قطعه زمین در یک حراج املاک و مستغلات تنها در یک شهر به خریدارانی از سراسر جهان فروخته شد. این حراج برخی ویژگیهای عجیب و غیرعادی را در خود داشت. شاید نامعمولترین اتفاق این بود که املاک فروختهشده هیچ وجود فیزیکی و واقعی نداشتند و صرفاً مجازی بودند. این قطعات در یک شهر دیجیتالی واقعشده بودند که به شکل واقعی ساخته نشده و تنها از طریق صفحه مرورگر قابلدسترس بوده و توسط یک بازار پیچیده و رمزنگاریشده اختصاصی حمایت میشود. از زمان شروع این حراج دهها میلیون دلار گردش مالی چنین بازارهایی بوده است.
البته این موضوعی منحصربهفرد نیست. در سال ۲۰۱۰ یک کلاب شبانه در بازی Entropia Universe به قیمت ۶۳۵ هزار دلار فروخته شد. نسخه دیجیتالی شهر آمستردام هم در بازی Second Life طی سال ۲۰۰۷ به قیمت ۵۰ هزار دلارفروش رفت. در همان سال یک آواتار elf بانام Zeuzo در بازی World of Warcraft به قیمت ۹۵۰۰ دلار فروخته شد. یک گربه دیجیتالی هم در سپتامبر ۲۰۱۸ باقیمت ۱۷۰ هزار دلار معامله شد.
مجموع این اتفاقات همان اقتصاد مجازی است. این شکل اقتصاد مجموعهای از پلتفرمهای پیچیده، بازارهای نوپا و اغلب نامطمئن، فعالان اقتصادی پارهوقت ماهر، داراییهای ناپایدار و پیشگامان بلندپروازی است که در محیطهای مجازی هم حضور دارند یا بهطور منحصربهفرد فقط در آن فعالیت میکنند.
اقتصاد مجازی جایی است که حدود ۲.۵ میلیون نفر کاربر از طریق موبایل، کنسول های بازی، لپتاپ و کامپیوترهای رومیزی با میزان مشغله و درگیریهای متفاوت، به آنجا رفتوآمد میکنند. زیستگاهی نوظهور که ظرفیت فناوریهای نوظهور مانند بلاک چین، واقعیت مجازی(VR)، دید رایانهای(Computer Vision)، رمز ارزها و توکن غیرقابل تعویض (NFT)۱ را به منصه ظهور میرساند.
توکن های غیرقابل تعویض یا (NFT) را میتوان اولین نمونه از کالاهای جدی در دنیای دیجیتال دانست. اگرچه اقتصاددانان سنتی هنوز اعتقادی به آنها ندارند، اما مجموعهداران فراوانی در حال جمعآوری چیزهای کمیاب زندگی دیجیتال هستند. قابلیتهای متعدد NFT باعث شده که به دنیای غیرقابلدسترس هنرهای زیبا هم نفوذ کند. اولین حراج دیجیتال خانه حراج ۲۵۵ ساله Christie، یک شاهکار دیجیتالی است که در لیست ۱۰۰ اثر هنری ارزشمند فروختهشده در کریستی حضور دارد، اما هیچ شکل ملموس و قابلمشاهده فیزیکی ندارد.
NFT بازار چند میلیارد دلاری جدیدی در کنار حرفه های الکترونیک و بازیهای آنلاین و تجارت پرسود خریدهای درون برنامهای و داراییهای آنلاین ایجاد کرده است. هنرمندان و تولیدکنندگان محتوا در عصر اینترنت مدتها است از اجتماعی شدن دسیسهآمیز خلاقیت و مالکیت معنوی خود توسط حراجها و ناشران استثمارگر رنج میبرند؛ اما به نظر میرسد که رشد پیاپی و سریع NFT قرار است زمینبازی را عوض کند.
علاوه بر این دارندگان ارزهای دیجیتالی و توکنهای رمز ارز گوناگون همزمان با خرید و نگهداری این داراییهای دیجیتال، به دنبال خریدوفروش و کسب درآمد بیشتر از داراییهای مجازی خود هستند. بازار خریدوفروش رمز ارزها امروزه به مارکتی پیشرو و رقیبی سرسخت برای بازارهای سهام و فارکس تبدیلشده است که امکان کسب درآمد و مدیریت سرمایه به همراه پسانداز را در هراندازه و حجمی ممکن ساخته است.
نوآوریهای شرکت LG برای اقتصادهای مجازی در دنیایی تماماً دیجیتال
الجی الکترونیکس همواره همپای تمامی پیشرفتهای تکنولوژیک روز است و علاوه بر اینکه یک سر و گردن از رقبا جلو بوده، خود زمینهساز، مخترع و مبتکر بسیاری از پیشرفتها و تکنولوژیهای جهان امروز بوده است.
لپتاپهای LG gram و LG gram ۲-in-۱ابزارهایی ایدهآل برای سرمایهگذاران ارزهای دیجیتال و NFT و همینطور هنرمندان خالق هنرهای دیجیتال هستند که دائماً با آنها همراه خواهند بود. دوام و سبکی این لپتاپها تنها نکته قابلتوجه و ستایش آنها نیست، بلکه استفاده از پلتفرم قابلاعتماد Intel EvoTM و پردازنده نسل یازدهم Intel CoreTM و کارتهای گرافیکی Iris Xe به همراه حافظههای LPDDR۴x، آنها را به ابزارهایی بسیار قدرتمند و قابلاعتماد تبدیل ساخته است. باتریهای ظرفیت بالا و قدرتمند این لپتاپها به هنرمندان اجازه میدهند در هر زمان و مکانی به خلاقیت خود اجازه بروز داده و به تولید آثار ماندگاری بپردازند.
همچنین در کنار خرید و نگهداری NFT، دنیای ارزهای رمزنگاریشده همچون بیتکوین و اتریوم فرصتهای سرمایهگذاری کوتاه و بلندمدت فراوانی را خلق نموده است؛ و سرمایهگذاران فراوانی به دنبال نمایشگرهایی عالی هستند تا در کنترل دقیقهبهدقیقه ارزش لحظهای داراییهایشان کمک کند. در این میان مانیتورهای LG UltraWide صاحب بزرگترین فضای قابلاستفاده صفحهنمایش در دنیا هستند که جای کافی برای هر نمودار و جدولی را فراهم میآورند، تا سرمایهگذاران برای ثانیه به ثانیه داراییشان تصمیمات درستی اخذ کنند.
۱. NFT یا توکن غیر قابل معاوضه (Non-Fungible Token) نوعی خاص از توکنهای رمزنگاری است که با استفاده از تکنولوژی بلاکچین گونهای دارایی دیجیتال ایجاد میکند که قابل تکثیر نبوده و منحصر به فرد است.
شرکت الجی الکترونیکس
الجی الکترونیکس یک مبتکر جهانی در زمینه تکنولوژی و لوازم الکترونیکی مصرفی است که تقریباً در تمام کشورهای جهان حضورداشته و بیش از ۷۵۰۰۰ نیروی کار بینالمللی دارد. چهار شرکت زیرمجموعه الجی (راهکارهای تهویه مطبوع و لوازمخانگی، سرگرمیهای خانگی، راهکارهای تجهیزات اتومبیل و راهکارهای تجاری) درمجموع طی سال ۲۰۲۰ فروشی بالغبر ۵۶ میلیارد دلار را ممکن ساختهاند. الجی یکی از تولیدکنندگان پیشگام محصولات خانگی و تجاری است که دامنه وسیعی از محصولات همچون تلویزیونها، لوازمخانگی، راهکارهای تهویه مطبوع، مانیتورها، رباتهای سرویسدهنده، تجهیزات اتومبیل، برند اعلای LG SIGNATURE و برند هوشمند LG ThinQ را عرضه میکند که نامهای آشنایی در سراسر جهان هستند. برای دریافت آخرین اخبار به www.LGnewsroom.com مراجعه نمایید.
روابط عمومی شرکت الجی الکترونیکس در ایران: آقای کاوه مفتخری
شماره تماس: ۲۶۲۰۵۹۴۰
ایمیل: kaveh.moftakhari@lge.com