همشهری آنلاین: بلوک ۴۲.۲۵ درصدی سهام شرکت تایدواتر طی معاملات روز چهارشنبه ۱۳ شهریور، عرضه شد اما معامله آن به سرانجام نرسید و ادامه رقابت به روز شنبه ۱۶ شهریور موکول شد.

به گزارش اطلاع‌رسانی بورس تهران، امروز تعداد ۹۱ میلیون و ۲۵۸ هزار و ۴۱۷ سهم از سهام تایدواتر خاورمیانه متعلق به شرکت مادر تخصصی سازمان بنادر و کشتیرانی به صورت یکجا و نقد و اقساط (۵۰ درصد نقد و ۵۰ درصد اقساط به قیمت پایه هر سهم ۱۱ هزار و ۲۲۱ ریال) عرضه شد.

پیش از این قرار بود تا بلوک ۴۲.۲۵ درصدی این شرکت در تاریخ ۲۷ فروردین ماه در بورس عرضه شود که به دلیل تقسیم سود انباشته ۱۵۰ تومانی دو روز قبل از عرضه عمده، سازمان خصوصی‌سازی طی نامه‌ای به مدیرعامل شرکت بورس، خواستار عدم عرضه این بلوک شد.

این در حالی است که روز گذشته نیز اعلام شد که عرضه این بلوک به دلیل انعقاد قرارداد جدید به ازای ارایه خدمات به سازمان بنادر و کشتیرانی، انجام نخواهد شد، اما در پایان معاملات دیروز مدیرعامل شرکت بورس از عرضه قطعی این بلوک برمبنای قرارداد موجود یک ساله بین سازمان بنادر و کشتیرانی و شرکت تایدواتر خاورمیانه خبر داد.

این عرضه عمده امروز (۱۳ شهریور) صبح انجام شد که دو گروه در آن به رقابت پرداختند، تقاضا برای خرید از قیمت پایه ۱۱ هزار و ۲۲۱ ریال آغاز و پس از آن افزایش یافت تا به ۱۲هزار و ۲۳۰ ریال رسید؛ اما در نرخ ۱۲هزار و ۲۳۲ ریال رقیب سومی وارد این معامله عمده شد تا به شدت رقابت دامن بزند.

درنهایت نیز به دلیل نزدیکی رقابت، بلوک مدیریتی تایدواتر خاورمیانه مورد معامله قرار نگرفت تا ادامه رقابت به روز شنبه موکول شود.

مدیر بازار شرکت بورس با بیان اینکه سه گروه خریدار بر سه خرید این بلوک رقابت داشتند گفت: امروز به دلیل بالا بودن میزان رقابت، بلوک ۴۲.۲۵ درصدی تایدواتر خاورمیانه به سرانجام نرسید.

علی صحرایی ادامه داد: آخرین قیمت وارد شده به سیستم‌ توسط متقاضیان ۱۳ هزار و ۱۰۱ریال بود که روز شنبه هم رقابت از همین قیمت ادامه پیدا می‌کند.

به علاوه امروز ۸ میلیون سهم سیمان خزر هم در دو بلوک ۴ میلیون سهمی (معادل ۱.۷۴درصد از سهام) در نماد ژ فرعی عرضه شد. این تعداد از سهام توسط دو شرکت سیمان سپاهان و سرمایه‌گذاری سیمان سپاهان به صورت یکجا و نقد و به قیمت پایه هر سهم ۴هزار و ۹۰۰ ریال عرضه شد.

برای این دو عرضه عمده در قیمت ۴ هزار و ۹۰۱ ریال تقاضای خرید وجود داشت که در همین قیمت نیز معامله شد.