تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۶:۴۴

گروه شهری: در پی دعوت مجمع نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی از شهردار تهران برای بررسی مشکلات شهری تهران، محمدباقر قالیباف با حضور در این نشست، گزارشی از عملکرد شهرداری تهران ارائه کرد

وی در پایان نشست و در جمع خبرنگاران گفت: تبصره 13 قانون بودجه را از افتخارات مجلس هفتم و دولت نهم می‌دانیم، اما بهتر است دولت گزارشی از اجرای تبصره 13 را به مجلس ارائه کند.

شهردار تهران تبصره 13 لایحه بودجه را قانونی خوب توصیف کرد و گفت: در حمل‌ونقل عمومی احساس می‌کنیم با وجود این قانون خوب مجلس، خروجی و عملکرد مناسبی وجود نداشته است.

به گفته وی حمل‌ونقل عمومی باید در کشور بررسی   تا مشخص شود تبصره 13 توانسته وظایفی را که قانونگذار برعهده‌اش قرار داده،  واقعا در اجرا محقق کند یا خیر.

شهردار تهران ادامه داد: البته از نمایندگان مجلس توقع داریم نسبت به مشکلات شهر تهران حساسیت داشته باشند.

ازسوی دیگر، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو فراکسیون مدیریت شهری از فعالیت‌های مناسب شهردار تهران تشکر کرد و افزود: شهردار تهران تعامل بسیار خوبی با مجمع نمایندگان داشته و در جهت رفع مشکلات همواره پیش‌قدم بوده‌است.

لاله افتخاری  با اشاره به نشست مشترک نمایندگان با شهردار تهران گفت: جلسه مجمع نمایندگان با شهردار بیشتر به موضوع حمل‌ونقل توجه داشت و دیگر موضوعات کمتر مورد توجه قرار گرفت.

وی با اعلام اینکه در این جلسه طرح جامع حمل‌ونقل تهران نیز مورد بررسی قرار گرفت، تصریح کرد: مسلما در این جلسه‌ها موضوعاتی طرح می‌شود که در زندگی مردم تاثیر دارد و از این‌رو مشکل حمل‌ونقل که یکی از موضوعات مهم ساکنان تهران است، موضوع اولین نشست مجمع نمایندگان با شهردار محترم تهران بود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در ادامه لزوم برگزاری بیشتر جلساتی مشابه را یاد آور شد و اظهار داشت: در طول سال‌های اخیر شهرداری تهران تلاش خوبی در راستای بهبود کیفیت حمل‌ونقل عمومی انجام داد که انتظار می‌رود این روند با تلاش مجمع نمایندگان بیشتر شود.

افتخاری از برگزاری نشستی مشابه با استاندار تهران در هفته آینده خبر داد و گفت: همانطور که شهرداری تهران از روند فعالیت‌ در حوزه حمل‌ونقل گزارشی ارائه کرده‌است، مجمع نمایندگان تهران گزارشی از روند اجرای مصوبات سفر استانی رئیس‌جمهور به استان تهران و همچنین اجرای تبصره 13 را از استاندار محترم دریافت خواهند کرد و سعی بر آن است تا راهکارهای تازه‌ای برای اجرای این تبصره و همچنین مصوبات سفر ریاست‌جمهوری بیشتر مورد توجه قرار گیرد.