با در نظر گرفتن اینکه عملیات احداث تونل توحید به‌صورت چند شیفته دردست اجراست ظرف 2 هفته آینده دوطرف گالری میانی تونل توحید وصل خواهند شد.

مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران به همراه حمزه‌شکیب رئیس کمیسیون توسعه و عمران این شورا به‌صورت سرزده از طرح تونل توحید بازدید کردند.

به گفته شکیب، درصورتی‌که روزانه 6 متر پیشرفت فیزیکی در این طرح داشته باشیم، 32 متر فضای مانده در گالری میانی (شفت میدان آزادی) و 75 متر فضای باقی‌مانده در بخشی که به زیر ایستگاه آذربایجان در خط‌2 مترو وصل می‌شود، تا 2 هفته دیگر تمام و به هم وصل می‌شوند.

چمران و شکیب در بازدید خود از تونل توحید تاکید کردند، این طرح مشکل خاصی از جمله کمبود میلگرد و سیمان ندارد و با چند شیفت کاری در حال انجام است، در مورد اتصال دو طرف گالری میانی تونل توحید نیز هیچگونه نگرانی وجود ندارد و با در نظر گرفتن اینکه 430 روز تا افتتاح طرح باقی‌مانده، شاهد پیشرفت مناسب تونل توحید هستیم.

شکیب پس از پایان بازدید از تونل توحید ضمن اشاره به اینکه طول تونل توحید بدون در نظر گرفتن رمپ‌های کناری 2 هزار متر است، اظهار داشت: گالری‌های شرقی و غربی در کنار گالری میانی از 70درصد پیشرفت برخوردار است علاوه براین با توجه به وصل شدن شفت‌ها در رمپ شمالی و میدان توحید، وضعیت تهویه هوا نیز مناسب‌تر شده است.