همشهری آنلاین: معاون اداری و مالی وزارت بازرگانی، عامل‌های توزیع را مهمترین عامل در طرح تحول اقتصادی دولت دانست و گفت: امیدواریم تا پایان سال این عوامل شکل اجرایی به خود بگیرند.

به گزارش ایرنا، امیر علیخانی در حاشیه بازگشایی نمایشگاه پاییزه پارک ارم تهران گفت: این نمایشگاه‌ها با 270 غرفه و 14 صنف در سه نقطه شهید باستانی خاوران، پارک ارم تهران و حکیمیه تهرانپارس در حال برگزاری است.

وی افزود: این نمایشگاه‌ها با هدف تامین نیاز مشتریان که هر ساله با شروع مدارس و ماه مبارک رمضان به اوج می‌رسد، برگزار شده است.

علیخانی با اشاره به عرضه مستقیم کالا در این نمایشگاه از تولیدکننده به مصرف کننده و حذف سود 30 درصدی واسطه‌گری، گفت: این نمایشگاه‌ها که با حذف بنکدار در حدود 10 درصد و خرده فروش 15 تا 20 درصد سبب کاهش قیمت‌ها نسبت به بازار شده، می‌تواند در ساماندهی وضعیت بازار در ماه مبارک رمضان و شروع مدارس موثر باشد.

وی با تاکید بر اینکه هرکالایی در ایام مختلف سال با توجه به نیاز جامعه‌دارای قیمتی متفاوت است، گفت: با توافق و تعهدی که غرفه داران با وزارت بازرگانی انجام داده‌اند، باید محصولات با کیفیت بالا در این نمایشگاه عرضه شود.

در استان تهران نمایشگاه‌های مربوط به کالاهای ماه مبارک رمضان و همچنین اقلام مربوط به بازگشایی مدارس، در 3 نمایشگاه فروش ویژه با عنوان طرح ضیافت و فروش پاییزه در سطح شهر تهران، یک نمایشگاه در شمیرانات، یک مرکز فروش فوق العاده در شهرری و دوازده نمایشگاه در سطح سایر شهرستان‌های استان تهران بمدت10 روز برگزار خواهد شد.

شهروندان تهرانی می‌توانند، از روز پنج شنبه 14 شهریور به مدت10 روز اقدام به تهیه کالاهای مورد نیاز خود از این نمایشگاه‌ها کنند.