تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۹:۰۱

همشهری‌آنلاین: صادرات سازمان کشورهای صادر کننده نفت "اوپک" بجز آنگولا و اکوادور در چهار هفته منتهی به بیستم سپتامبر به میزان 110 هزار بشکه در روز افزایش خواهد یافت

موسسه‌ای که جابجایی نفت با استفاده از نفتکش‌ها را زیر نظر دارد امروز پنجشنبه اعلام کرد صادرات سازمان کشورهای صادر کننده نفت اوپک بجز آنگولا و اکوادور در چهار هفته منتهی به بیستم سپتامبر به میزان یکصد و ده هزار بشکه در روز افزایش خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن، موسسه مشورتی انگلیسی اویل موومنتس در تازه‌ترین برآورد خود اعلام کرد صادرات نفت خام یازده کشور عضو اوپک از جمله عراق که از طریق دریا منتقل می‌شود از بیست و چهار میلیون و سیصد و نود هزار بشکه در روز در چهار هفته منتهی به بیست و سوم اوت به بیست و چهار میلیون و پانصد هزار بشکه در روز در چهار هفته منتهی به بیستم سپتامبر افزایش خواهد یافت.

این موسسه افزود، در حالی صادرات نفت اوپک افزایش می‌یابد که میزان افزایش عرضه نفت عربستان در فصل تابستان هم اکنون در حال حذف شدن از بازار است.

میزان اضافه تولید اوپک به علت ضعف تقاضا در غرب، به سوی بازارهای شرق سرازیر می شود.

روی میسون تحلیلگر این موسسه گفت: مقدار نفت اضافی که عربستان تولید می‌کرد اکنون در حال حذف شدن از بازار است که علت ان کاهش تقاضا در غرب است.

شایان ذکر است عربستان که بزرگترین کشور تولید کننده نفت عضو اوپک است امسال تولید نفت خود را به منظور پاسخ گفتن به تقاضا و مهار کردن قیمت نفت که به عقیده این کشور بیش از حد افزایش یافته بود، افزایش داد.

قرار است نشست کشورهای عضو اوپک روز نهم سپتامبر به منظور بازنگری در سیاست‌های تولیدی این سازمان در وین برگزار شود