طرح هویت دار کردن و شماره دار کردن ماشین آلات کشاورزی از جمله تراکتور و کمباین تا آخر مهرماه در آذربایجان شرقی اجرایی می شود.

به گزارش همشهری آنلاین، سالانه هزاران تراکتور و کمباین در جاده های استان تردد می کنند و همین چند هفته قبل بود که تصادف یک دستگاه تراکتور در جاده مرند موجب کشته و زخمی شدن چند نفر شد. اما  تعداد این ماشین آلات کاملا مشخص نیست و عملا شماره انتظامی برای شناسایی  هم ندارند و میزان مصرف سوخت و محل ترددشان هم مشخص نیست بر همین اساس جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی ساماندهی ماشین آلات سنگین کشاورزی دراستان را آغاز کرده و تا آخر مهر ماه ادامه خواهد داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در همین زمینه گفت: بر اساس مصوبه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، طرح هویت دار کردن و تسجیل ماشین آلات کشاورزی در آذربایجان شرقی اجرا می‌شود.

اکبر فتحی ادامه داد: در راستای تسریع و اجرای هرچه بهتر  این طرح مالکان ادوات کشاورزی بدون پلاک باید تا آخر مهر ماه ۱۴۰۰ نسبت به تشکیل پرونده و دریافت پلاک اقدام کنند.

وی بیان کرد: پس از پایان مدت زمان مذکور تخصیص و تحویل سوخت به تراکتورها و کمباین‌ها مشروط به داشتن پلاک انتظامی بوده و تخصیص سوخت به ماشین آلات بدون پلاک امکان پذیر نخواهد بود.

این مقام مسئول ادامه داد: تلاش شده تا از طریق رسانه‌ها، مطبوعات، صداوسیما و مدیران و کارشناسان پهنه در جهاد کشاورزی شهرستان‌ها و مراکز جهاد کشاورزی اطلاع رسانی کشاورزان صورت گرفته و این طرح بدون مشکل و تبعات اجتماعی هرچه سریعتر اجرایی شود.