استاندار تهران گفت: سرعت واکسیناسیون بیشتر شده است اما هنوز در این زمینه عقب هستیم.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در جلسه آغاز شیفت سوم و فعالیت ۲۴ساعته مراکز واکسیناسیون سپاه تهران با اشاره به اینکه بحث کرونا مسأله فوری و فوتی کشور ماست، اظهار کرد: آسیب های روانی و اقتصادی از جمله مشکلات مرگ های ناشی از کرونا است.

وی ادامه داد: خدا رو شکر با دیپلماسی فعال و تخصیص ارز و صحبت رپیس‌جمهور با سایر کشورها، واردات واکسن بیشتر شده است اما هنوز در این زمینه عقب هستیم؛ البته ظرفیت ارزشمند سپاه و بسیج در مقاطع حساس به کمک ما آمده است.

استاندار تهران تصریح کرد: هرچه بتوانیم سرعت واکسیناسیون را بیشتر کنیم، تعداد مرگ و میر کاهش می یابد. برای حفظ سلامت انسان ها، گردش اقتصاد کشور و برای پیشگیری از اختلالات روحی و روانی جامعه باید واکسیناسیون را با سرعت بیشتری دنبال کنیم. در تهران از ۱۲ میلیون نفر فقط ۲ میلیون نفر واکسن دریافت کرده‌اند.

محسنی بندپی گفت: بیش از ۳۵ میلیون دوز واکسن در کشور تزریق شده است که این عدد در تهران بیش از ۶ میلیون دوز است یعنی ۴۲ درصد استان تهران واکسن دریافت کرده اند و از میانیگن کشور عقب نیستیم، اما ۵۹ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال در کشور واکسن دریافت کرده اند که این عدد برای تهران ۵۶ درصد است.

استاندار تهران تاکید کرد: باید ظرف یک ماه ۹۰ درصد جامعه هدف استان تهران واکسن دریافت کنند.

برچسب‌ها