همشهری آنلاین: وزیر کشور گفت: انتخابات کشور به قانونی جامع نیاز دارد.

 به گزارش واحد مرکزی خبر از زاهدان، کردان امروز در پایان سفر به زاهدان به خبرنگار ما گفت: در این قانون جامع باید مشترکات انتخابات در یک فصل و اقتضائات آن در فصلی دیگر تدوین شود چرا که انتخابات مجلس و ریاست جمهوری، خبرگان و شوراها هر یک اقتضائات خاص خود را دارند.

وی درباره اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری افزود: من هیچ جا نگفته‌ام لایحه‌ای برای اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری نمیدهیم بلکه گفتم قانون انتخابات ریاست جمهوری خیلی نیاز به تغییر ندارد.

کردان تصریح کرد: در حال حاضر قانون انتخابات به تغییر خیلی اندک نیاز دارد که نظر من را سخنگوی شورای نگهبان نیز اعلام کرد و مجلس نیز آزاد است هر نوع تصمیمی را در این زمینه بگیرد و دولت هم مکلف به اجرای آن است.

وی تاکید کرد: مردم در انتخابات یک مبنا دارند که آن هم قانون است.
وزیر کشور گفت: انتخابات نزدیک است و وزارت کشور درصدد مشارکت بیشتر مردم و نامزدها در انتخابات است.

کردان همچنین درباره سرنوشت گروگان‌های ربوده شده نیروی انتظامی در شهرستان سراوان گفت: بنده شبانه روز از طریق معاون امنیتی خود پیگیر این مسئله به عنوان دغدغه خانواده گروگان‌ها هستم تا این مسئله به نحو مطلوب حل و فصل شود.

وی درباره عزل و نصب استانداران نیز گفت: اصل بر این است که استانداران را تغییر ندهم اما وزارت کشور همانند یک موجود زنده است و اگر استانداری پیدا شود که قصد همکاری با ما را نداشته باشد من باید به جای وی فرد دیگری را معرفی کنم.