رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتای ناجا درباره هک شدن و دسترسی غیرمجاز به تصاویر دوربین‌های مداربسته هشدار داد و راهکارهایی را برای جلوگیری از دسترسی غیرمجاز به این دوربین‌ها ارائه کرد.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، سرهنگ علی‌محمد رجبی رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتای ناجا، درباره هک شدن و دسترسی غیرمجاز به تصاویر دوربین‌های مداربسته گفت: به طورکلی چهار روش عمده برای دسترسی غیرمجاز به دوربین‌های مداربسته وجود دارد که روش‌های موسوم به اسکن‌پورت، استفاده از ابرازهای EXPLOIT و دسترسی از طریق برخی وبسایت‌ها و سرورهای شرکت سرویس‌دهنده از جمله آنهاست.

وی درباره راهکارهای مقابله برای جلوگیری از نفوذ و احتمال سوءاستفاده از تصاویر این دوربین‌ها نیز توضیح داد: رعایت الزامات ایمنی و امنیتی در نصب دوربین‌های مداربسته توسط اصناف، سازمان‌ها و ارگان‌ها امری ضروری و لازم است که آنها در صورت نیاز از کارشناشان و متخصصین اتحادیه الکترونیک و حفاظتی کمک بگیرند.

رجبی با بیان اینکه لازم است نسبت به آسیب‌پذیری‌ها و مخاطرات احتمالی دوربین‌های مداربسته آموزش‌های لازم به استفاده‌کنندگان داده شود، بیان کرد: به‌روزرسانی نرم‌افزار این دوربین‌ها به آخرین نسخه، استفاده از تجهیزات برندهای معتبر و شناخته‌شده، استفاده از نام کاربری و رمز عبور پیچیده و تغییر نام کاربری و رمز عبور پیش‌فرض از دیگر مواردی است که دسترسی غیرمجاز به این دوربین‌ها را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتای ناجا همچنین از شهروندان خواست برای نصب دوربین‌های مداربسته از شرکت‌های خدمات‌دهنده معتبر و شناخته‌شده استفاده کنند و دسترسی دوربین‌ها را به افراد ناشناس یا افرادی که شناختی از آنها ندارند نسپارند.

برچسب‌ها