تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۵

معاون شهرسازی و معماری شهرداری ساری گفت: تا پایان سال ۱۴۰۰ سیستم یکپارچه شهرسازی در شهرداری ساری راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش همشهری آنلاین، سید حمزه حسینی با بیان این که دقت و سرعت برای صدور پروانه و پایان کار ساختمانی یک ضرورت محسوب می‌شود، اظهار کرد: مقدمات کار برای راه‌اندازی سیستم یکپارچه و الکترونیکی صدور پروانه ساختمانی انجام شده و تا پایان امسال این سامانه راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: با راه‌اندازی این سامانه همه کارهای مربوط به دریافت مجوزهای مختلف اعم از صدور پروانه، دریافت پایان کار، ارائه گواهی و مجوزهای مختلف در قالب اتوماسیون اداری انجام می‌شود و شهروندان می‌توانند از این سیستم یکپارچه، درخواست خود را ارائه و پیگیری کنند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری ساری افزود: با اجرای این سامانه پروانه‌های ساختمانی و مجوز پایان‌کار نیز به شکل جدید صادر می‌شود و تک‌برگ خواهد بود.

حسینی با اشاره به اثرگذاری سامانه یکپارچه صدور پروانه‌های مربوط به شهرسازی در شفافیت مالی و جلوگیری از تخلفات اداری گفت: یکی از ضروریات پیشگیری از وقوع تخلف اداری راه‌اندازی سامانه‌های شفاف اتوماسیون است که منجر به حذف کاغذ از فرآیند اداری می‌شود و احتمال وقوع تخلف‌های احتمالی را کاهش می‌دهد. پیامدهایی مانند کاهش تردد شهروندان به شهرداری و حذف سفرهای درون‌شهری بابت پیگیری این پرونده‌ها، کم شدن هزینه‌ و همچنین کاهش مراجعات در شرایطی مانند شیوع کرونا نیز از فواید این راه‌اندازی این سامانه هستند.